22 oktober -21 Jul i hjärtat....

... är det bra att ha,
åtminstone under julhelgen.
 
 
Den här fina textdien fanns med
i Skapat av's guldkalender i fjol.
Satte den på akvarellpapper och klippte runt
för att få den att framträda bättre.
 
Kanten är Craft Emotions
Open Squares scallop XL.
Mönsterpapperen kommer ur min spillpapperssamling
(allt drunknade inte!!)
 
Stansade hjärtan - ett mindre rutigt
och det större ur mitten
på den röda cardstock som är kanten.
Det hålet syns ju inte
bakom det gröna mönsterpapperet.
Texten och den röda scalloped bakom Åsas fina julstämpel
är stansade ur det röda hjärtat
(den del som inte syns bakom det rutiga).
Snålscrap alltså!!
 
 
Monterade med distanskuddar
och prydde med ett gäng halvpärlor.
 
 
Insidan behöver ju vara plattare,
så jag skar ett stort hål i den röda  cardstocken
och stansade ett hjärta i den gröna spillbiten.
Sen ett lika stort hjärta
av den röda biten jag skurit ut
och ett litet mindre som hål i det
för att få en plats att stämpla
och skriva julhälsning.
 
Tror att stämpeln med hjärtat
kommer från Panduro.
 
Allt monterat med vanlig dubbelhäftande tejp
från Biltema.
 
Stansade också ett par järneksblad
och satte dit röda halvpärlor som bär.
 
 
 
 Mycket enkel baksida
och till det här kortet får det bli
ett rött köpekuvert.
 
Åter från Stockholm.
Vi har blivit "veckopendlare" de sista veckorna
för att få lite ro.
 
Nu har jag packat om väskan
och packat scrapväskan för Bollnästräffen.
Den börjar egentligen redan ikväll
men varken Åsa eller jag orkar mer än två dagar,
så vi åker imorgon bitti.
 
Är så glada att hotellrummet på Scandic
som vi bokade och betalade till vårträffen -20
kunnat bokas om vartefter pandemin fortskred,
så att vi nu har ett rum att sova i.
 
Ha en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, så länge hjärtat finns med i det man gör och ger så blir ju allt så mycket mer personligt och den känslan liksom sprakar då! Om inte jag känner att jag vill ge något till någon för att min vänskap eller relation till personen så då skippar jag det. Jag har svårt att ge bara för att det ska ges, hur mycket kärlek är det??? Men det känner jag aldrig till underbara vänner som du och Åsa och min Camilla (Valborg).
När ni pysslar, så målar jag vinter- och julmotiv. Hoppas ni får en härlig helg!

Kraaaaam

Svar: Låt hjärtat va' me'!!!Hjärtligt tack för rara kommentarer! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-10-22 @ 23:59:43
Postat av: Ann-Marie

Men varför glömmer jag hela tiden och nämna hur mycket jag tycker om kortet och hur du får till det så bra, okej. Skönt nu är det nämnt. Natti!

Kraaaamizar

Svar: <3 3 <3
MormorMargareta

2021-10-23 @ 00:02:54
Postat av: Maria

Hjärtan passar så bra till jul och ett rutit får mig att tänka på kökshanddukarna vi brukade ha till jul när jag växte upp. Hemtrevligt! Skönt att inte alla papper "drunknade", hoppas ni börjar få lite ordning på saneringen också, även om det så klart tar tid när så många blev drabbade. Kul med scrapträff! kram

Svar: Ja, rödrutigt är så "tryggt och härligt" - mycket barndom, precis som du säger!Underbart med scrapträffar igen efter pandemin! Den här anmälde vi oss till för två år sen och betalade. Beställde och betalade också hotellrum. Den skulle vara våren -20, sen kom pandemin och allt ställdes in och skjöts upp. (Jag blev dessutom plötsligt "äldre äldre" = 70+ - kände mig plötsligt så gammal!!)
Nu njuter jag av att livet börjar igen!!
Sen kom översvämningen - men den ska inte heller få knäcka oss!!
Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:49:41
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0