26 oktober -21 Söta julnallen...

... kommer med en julstjärna idag.
 
 
Hittade så fina "kuvertpapper" i Avesta.
Behövde ju komplettera efter översvämningen.
Det här papperet heter Winter dream 02
och är från ett, för mig, nytt fabrikat: Craft & you. 
Det är lite akvarellstuk på mönstret,
som jag tyckte var så läckert
att jag inte ville "dekorera sönder" det.
 
Söta Nallen med stjärnan från Lily of the Valley
valde jag för att matcha stjärnorna på papperet
och försökte färglägga så
att det skulle se ut sim om han kom 
med en till likadan stjärna.
Som vanligt har jag färglagt med Distress Markers.
 
Jag använde en färdig kortstomme till kortet
och monterade mönsterpapperet
med bara en smal röd kant bakom.
Julhälsning är stansad med en die
från Skapat av's guldkalender -20.
 
Några mönstrade brads ur min gömmor
samt röda halvpärlor blev enda dekor.
 
 
Kolla vilket snyggt kuvert det blev!
 
 
Insidans papper är skarvat,
som du ser.
(Ja det är ju framsidans också,
men den skarven döljs av motivet
och skylten med texten.)
Stansade ett ovalt hål till skrivyta
och stämplade med textstämpel
som jag tror är från Panduro.
 
 
Baksidan dekorerades med ovalen
under min namnstämpel,
använde den ovala idag.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Så lycklig att jag hittade det här papperet!!
 
Nu i helgen var vi ju på träff i Bollnäs, Åsa och jag.
Det var alldeles underbart!!
De hade en hel lista med olika roliga utmaningar
som man kunde välja mellan
och som kunde göras i vilken ordning som helst.
Ingen hets och stress!!
Jag brukar inte hinna göra så mycket på träffar.
Det är ju så roligt att träffa scrapkompisar
och så får jag lite svårt att koncentrera mig.
Det här upplägget inspirerade mig
och jag gjorde hela nio alster!!!
Har aldrig hänt förr!
Du kommer att få se här så småningom...
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Den nallen skulle absolut kunna få flytta hem till mej, så kan hen komma och krama om i jobbiga stunder (ja, jag kommer absolut inte plocka bort korten bara för att julen är förbi), faktiskt så kan Sötnöten få komma redan idag och krama om mej. vi vet inte hur det slutar för vår syster, då pumpen slutade en vända natt till idag och får hjälp med det i form av maskiner.
Jättefint kort i sin helhet också även om jag bara såg nallen först. Helt klart!

Svar: Ja den är för go den nallen!!Det finns många situationer som kräver kramar!
Kram!!<3 <3 <3
MormorMargareta

2021-10-29 @ 21:01:14
Postat av: Maria

Men åh, vilket fint papper du hittade och så läckert kuvertet blev! Den nallen är ju supersöt och så fint att du färglade stjärnan som på pappret. Mycket effektfullt. kram

Svar: Tusen tack - ja det var ett papper jag gillade!! Nallarna tycker jag också mycket om - har några som jag köpte på en mässa i London för flera år sen. Kul att ta fram ibland.
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-30 @ 21:19:17
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0