28 oktober -21 Liten serie...

... av tre 10x10-kort var en av utmaningarn
på Bollnästräffen förra helgen.
De hade många roliga utmaningar!
Jag nappade på flera
och "vred till dem"
så jag kunde göra julkort.
 
 
De söta motiven fanns på ett mönsterpapper
som jag fick av rara Sofie.
(Det var rutor över hela papperet,
så du får kanske se fler variationer på temat)
 
Cardstockkant i rött och brunt.
Ett småmönstrat mönsterpapper från Pion,
"baksidan" av Väntan på Tomten.
Ett band som  matchar resp motiv
samt en snöstjärna från Martha Stewart.
 
Julkram är stansat med en die
från Gummiapan.
 
Lagren monterade med distanskuddar
och snöstjärnorna  är glittrade med Stickles Diamond.
 
 
Insidorna är likadana,
så jag visar bara en.
 
Här har jag ritat en röd rand runt den bruna ramen
för att inte bygga insidan för tjockt.
 
Hjärtehålet är stansat med die från Spellbinders.
 
 
De utstansade hjärtana
fick pryda baksidorna.
 
 
Letade upp olika bruna mönsterpapper
att göra kuvert av.
Det behövs en kvadrat på 17x17 cm
för att göra kuvert till ett kort på 10x10 cm,
så det fick bli olika kuvert.
 
Det kommer mera....
men inte idag.
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Va söta de blev och så smart det är att göra flera i samma tema/modell/layout för att få fart på julkortstillverkningen =) Får se hur jag ska göra i år, men några ska det bli och skicka iväg hoppas jag ;) kram

Svar: I det här fallet var det ju utmaningen att göra tre små kort i en serie - det är inget jag normalt gör, som du nog sett - men det blev ju onekligen ett bra tillskott i julkortshögen.Fick söta bilder av en vän, så det blev lätt.

Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-30 @ 21:13:47
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0