30 oktober -21 Bibliotekskort...

.... d v s såna som förr satt längst bak
i biblioteksböckerna i en liten ficka,
fick vi att "skapa runt",
som en av utmaningarna i Bollnäs.
Jag hade tur och hittade ett
mycket lämpligt kort att använda
till mitt julkort.
 
 
Här kommer alltså ett par "julbästisar" med julkaffe,
saffransbullar och pepparkakor.
Stämpeln är från hÄnglar & Wings
och som vanligt har jag färglagt
med Distress Markers + vattenpensel.
 
En spillbit med järneksblad sitter bakom
och den röda kanten längst bak
är stansad med die från  Crea Nest Dies.
 
 
Motivet stansade jag ut med cirkeldie
från Nellie's multi frames
och hittade faktiskt en scalloped cirkeldie
som passade i storlek.
Tror den är köpt på Aliexpress.
 
Julstjärnan är stansad med och embossad
med två olika storlekar Floral Punch
och tänk, på scraploppisen hittade jag punchen
av samma fabrikat till bladen.
Oj så glad jag blev!!
Pytteblomma och pärla i mitten.
 
Distanskuddar - behöver jag säga det??
 
 
Eftersom mönsterpapperet var en spillbit
räckte den inte till insidan,
så jag stansade en järnekskvist
för att hålla samma tema.
 
Spillet efter den utstansade ramen
till motivet på framsidan
använde jag tillsammans med grön cardstock.
 
Julkram stansat med die från Gummiapan.
 
 
Lite mönsterpapper fanns kvar
till baksidan.
 
 
Eftersom det var ett spillpapperskort
fick det bli ett rött köpekuvert till det här kortet.
 
Är så glad att jag kunde fylla på julkortshögen
med utmaningsalstren från Bollnäs.
 
Ha nu en fin söndag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: saras

Vilken tur du hade ett sånt passande bibliotekskort! Jättefint kort , som vanligt. Är så imponerad hur du tar tillvara på allt och använder det så bra!!!

Svar: Det fanns ett gäng att välja bland och jag blev lycklig att hitta just detta.Tack för uppmuntrande kommentar!
Kram!
MormorMargareta

2021-10-31 @ 17:47:06
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Åsa

Jättefint kort med passande bibliotekskortet.

Svar: Ja, det gällde ju att leta reda på ett bibliotekskort som passade mig :-)
MormorMargareta

2021-10-31 @ 20:57:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Som ett strävsamt gammalt par passar ju även det gamla bibliotekskortet in. Hur mysigt som helst!

Kraaaaaaaam

Svar: Tusen tack min vän - jag tyckte det var en rolig utmaning! Kram! <3
MormorMargareta

2021-11-02 @ 16:49:50
Postat av: Maria

Men vilka söta julbästisar! Så fint färglagda och kul med billiotekskortet. Minns när jag var lite och man lånade bäcker och de stämplade korten. Och när de sen hade en gammal apparat där de liksom fotade kortet från boken. Sååå länge sen =) kram

Svar: Ja, det var ju en nostalgisk utmaning med bokkorten! Kul att jag lyckades hitta just det här kortet i högen, så jag fick användning för mitt söta par.Tack för ditt besök och för dina alltid så uppmuntrande kommentarer!
Kram!
MormorMargareta

2021-11-06 @ 10:50:51
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0