7 oktober -21 Mickans namnsdag...

... var det dagen efter Åsas födelsedag.
Vi är bra på att klumpa ihop "dagarna"
i vår familj.
Matilda heter också Viktoria
och har alltså namnsdag
med bara en dag emellan,
fast det är på våren...
Dessutom heter både Åsa och Mickan
Maria som andra namn
och har alltså namnsdag samma dag!!
 
 
Här är Mickans namnsdagskort
på Mikaeladagen.
Har ju fått lov att leta i gamla högar
efter mönsterpapper nu efter översvämningen
och detta är ett jag hittade från Daisy Bucket:
Playful Petals.
 
Använde en vit färdig kortstomme
och stansade ut mönsterpapperet
med die från Cherry Lynn Silver Stacker Layers:
L12 Frensh Flair Classic
samt en grön kant med tillhörande
XL 13 French Flair Scalloped.
 
Motivet är en freebie från Pernilla Nilsson
som jag färglagt med Distress Markers
och stansat ut med en die
med smal scalloped kant 
och sen monterat
på en lite större cirkel i turkos.
 
 
Pyntade med ett par hortensiablommor från Prima
och satte guldiga "pärlhattar" (tror jag det heter) i mitten.
De är väl egentligen till för pärlslöjd
men jag tycker de går att använda på kort också ;-)
 
Ett turkos band med en dubbelrosett
fick avsluta det hela.
Hur jag knyter rosetter 
med hjälp av en matlagningsgaffel
kan du se HÄR.
Det är en gammal demo jag gjorde 
när jag var DT hos Helihak
men den funkar än.
Scrolla till rosetten!
 
Det gick åt en del distanskuddar
när jag monterade kortet idag också.
Blommorna och rosetten fäste jag
med hjälp av limpistolen.
 
 
Insidan fick skrivyta i ett hål
stansat med mindre die
ur samma set.
 
Grattisstämpeln kommer från Reprint
och blommorna är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
Dies till bladen kommer från Cherry Lynn,
ett set med blommor och blad B 453 Dandelions.
Så bra med blad vända åt båda håll!
 
 
På baksidan fick jag användning för
den bit jag stansat ut för insidan
under min namnetikett.
 
Till det här kortet blev det inget matchande kuvert
men det gjorde inget
för jag lämnade det i handen
tillsammans med ett litet paket.
 
Nu har jag faktiskt flera kort
liggande "i pipelinen" för bloggning.
Dels var jag ju på scrapträff i lördags,
dels har jag hunnit med lite julkort
med material jag fått
 av gulliga scrapvänner.
Blev så inspirerad av deras omtanke
och fina bilder och papper!!
Välkommen åter så får du se!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt igelkotte, väldigt vackert mönsterpapper och fina blad på insidan. Kul att se så många fina alster hos dig =) Kram

2021-10-14 @ 21:04:54
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0