11 september -21 Kämpar på.....

... med julkorten, där det ju sprack ordentligt
med föresatsen "ett i veckan".
Nu blir det "flera i veckan" ett tag
tills jag är ikapp igen,
så håll ut!! ;-)
 
 
Här kommer igen ett julkort
med papper ur setet
Winter Wonderland från docraft, me to you.
De är för söta de här små nallarna
och Julkram passar väl bra som text!?!
Stansade det två gånger i ljusblått och vitt
och fick lite skugga" och också tjocklek på texten.
 
Lite ovanliga färger på julkort,
men så är det i den här pappershögen ;-)
Tog upp det rosa i mönsterpapperet
i de scallopkanter jag lagt bakom motiv
och mönsterpapper på kortet
samt i vimpeln bakom texten.
 
 
Alla papperslager monterade jag
med distanskuddar som vanligt,
för att ge kortet lite struktur.
 
Stansade stjärnor i silverpapper, ljusblått och vitt
och böjde stjärnornas spetsar lite,
liksom vimpelns,
innan jag monterade dem också
med distanskuddar.
 
Halvpärlor i silver och bling i stjärnorna
fick avsluta, tillsammans med linjer av
glitterpennan Sakura gelly roll #700
runt alla papperskanter
men det syns dåligt på fotot.
Bäst syns det nog på vimpeln
där jag ritat lite innanför kanten.
 
 
Jag gör ju gärna kuvert till mina kort
om papperet räcker
och det gör det ju om jag har 12"-papper.
Jag får trixa och skarva lite
för att det ska räcka till både kuvert och kort
men det brukar gå!
 
 
Det blev en insida också
med smal kant av spillet från
den kant jag stansade till framsidan.
 
Samma mönsterpapper här också
och halvpärlor i silver
samt en stämpel med julhälsningar och julkram.
Jag tror stämpeln kommer från Reprint
men är inte alldeles säker.
 
 
En enkel baksida, som vanligt
med lite mönsterpapper och min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert då till sist.
Måste ta och räkna efter
hur många julkort jag har nu.
Det blev ju minst sagt en röra
med översvämningen i källaren 
och packning och flytt av kortmakeriet.
 
Nu har vi tagit oss en paus från allt stök
och njuter ordning och reda
och "allt som vanligt" i Björkebo.
Såå skönt att vara tillbaka!!
Vi fick ju fara hem så brådstörtat den 18:e augusti,
när Gävle hade dränkts på natten.
 
Hade tur och kom hit i sol och 20 graders värme
och fick oss en härlig kvällspromenad
utmed älven.
Nu regnar det och är kolsvart ute
men det gör inget.
Imorgon är det vilodag - ska bara vila!!
 
Önskar dig en skön söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, mina favoritnallar! Samlar på dem i "gosedjursform" samt har en del figuriner, fotoramar och annat. Köper inte längre så mycket, men har ca st gosedjur, minsta är ca 8 cm hög, största ca 1 m hög. Så fina =) Och så älskar jag ju stjärnor, så detta kortet blev en riktig favorit hos mig =) Kul att du är igång med produktionen igen. Kram

2021-09-13 @ 20:18:04
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Jag är imponerad av dej/er, du tyckte att kortet kom väldigt sent, vad ska jag då säga med mina som brukar komma väldigt ybersent om man säger så. Det värmer allt att få kort som dimper ner och just i detta nu minns jag ju att någon annan fyller snart. Men jag får snart mer tid igen, på söndag åker ju gubben igen och jag hör av mej när jag vet tiden, men det blir nog kanske lite tidigare än jag trodde. Men jag hör av mej så fort jag vet lite mer bestämt.
Dina kort gör underverk hos mottagaren, tror nog jag kan prata för flera av oss som får äran att få kort!

Kraaaaam

Svar: Gulle dig! <3Kramar i massor!!
MormorMargareta

2021-09-17 @ 22:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0