2 september -21 Vilken störtskur....

... vi fått i Gävle!!
Väcktes i ottan 18/8 i Björkebo
av Åsas Magnus som stod i vår källare
med vatten till fotknölarna.
Det blev ett brådstörtat slut 
på den Björkebosommaren!!
 
Kortmakeriet, Kjells fotoatelje och min textildito,
gästrummet samt alla förvaringsutrymmen
var mycket våta när vi kom hem.
 
Nog om detta!
Nu har matrummet fått bli kortmakeri
tills källaren blir uttorkad och renoverad,
vilket nog tar låång tid
eftersom det är såå många i Gävle
och Gävleborg, som är drabbade
och vi inte värst!
 
Har i alla fall fått till några kort i "nya rummet"
mellan allt kånkande, tvättande och packande.
Måste ju få koppla av med lite
kreativt och meditativt pyssel mellan varven!
 
 
Grattiskort till en go scrapvän
med en av de gamla hÄnglagodingarna.
Papperen är från LemonCraft,
serien Forget-Me-Not.
 
Kant av både grönt och turkos cardstock
och hörnen stansade med den
konkava hörnstansen från ek-success
och så lite bling!
 
 
Blomhörn med diverse blommor och knoppar
ur mina gömmor (allt blev inte vattenskadat).
Den bruna snurrblomman har Åsa gjort.
Hon är så bra på det!!
 
Grattis är stansat med die från ...
två gånger och hoplimmade för höjd.
Sen la jag Glossy Accent på
för glans och volym.
 
Ett turkos spetsband fick täcka
skarven mellan mönsterpapperen.
 
 
Den här pappersserien ger
så snygga kuvert, tycker jag!
 
 
Insidan - glömde fota innan jag skrev,
men det får gå ;-)
Lite platta blommor fick dekorera.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort och kuvert till sist, som vanligt.
Det här är första kortet
som lämnat den det provisoriska kortmakeriet.
 
Jag har gjort ett par till,
men dem får du se en annan dag
om du kikar in här - välkommen åter alltså!
 
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbart kort! Tur några av mönsterpapperna klarade sig. ❤️

2021-09-03 @ 07:51:28
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rosa Ahlin

Jättefint kort, så härligt att du ändå kunnat få till pysseltid mitt i allt jobb med utrensningen ❤ kram Rosa

2021-09-03 @ 08:02:11
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Maria

Men åh, vad ledsamt att ni drabbats av översvämning. Hoppas det mesta klarar sig och att ni får lite ekonomisk hjälp med renoveringen. Ett härligt kort du skapat trots allt. Och ja, det är viktigt att mitt i allt få koppla av med något man gillar 🙂 kram

Svar: Tack för uppmuntrande tillrop! Det behövs nu - men, som du skriver, skapandet ger härliga pauser i slitet!Kram!
MormorMargareta

2021-09-03 @ 21:30:37
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Carina F

Så fint du har gjort! :)

Svar: Tusen tack! <3 Kram!
MormorMargareta

2021-09-08 @ 10:29:28
URL: http://designbycarina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0