21 september -21 Prickigt och randigt...

... blev det på julkortet idag.
 
 
Tomten med sin randiga luva
kommer från Pernilla Nilssons penna och är en digis.
Jag har som vanligt färglagt med Distress Markers.
 
Mönsterpapperen kommer från
ett gammalt julset från Fancy Pants Design.
Dessutom har jag använt färdig kortstomme
och röd cardstock.
Hörnen är stansade med en
konkav hörnstans från ek-success.
 
Bling ocj rhinestonesstjärnor blev dekorationerna.
 
 
Stansade också ett par små fina paket
med die från Gummiapan,
så tomten fick ännu fler paket att dela ut ;-)
De är så fiffiga och man kan ju sätta dem
på spillbitar och klippa rent
så får man olika "paketpapper".
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
Naturligtvis har jag monterat allt
med distanskuddar.
 
 
Insidan fick ett helt annat paket.
Varifrån den dien kommer
vet jag faktiskt inte - kan vara en scraploppis
eller om den följt med i en scraptidning.
 
Textstämpeln är från
ett av Jess Inks julset.
 
 
Till baksidan använde jag spillet
som blev över efter restan av kortet.
 
 
Mycket prickigt kuvert.
Blir nog att använda etikett på det
för att hjälpa brevbäraren ;-)
 
 
Kortet och kuvertet här till sist.
Det blev kanske väl prickigt och randigt idag ;-)
Fick mig att tänka på
"Rutan, Prickan och Randan" - minns du dem?
 
Nu är vi i Björkebo igen.
Skönt att slippa den knepiga lukten
från vår fuktiga källare.
Längtar verkligen efter att komma i tur
att få källaren sanerad 
och torkningen påbörjad
men det är ju kö till allt i Gävle nu.
 
Efter en regnig dag
fick vi lite solglimtar under kvällspromenaden.
Lycka!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tyckte det blev riktigt läckert med både randigt och prickigt. Ser nästan ut som tomten är ute i en snöstorn och att man ser honom ute genom ett runt fönster =) kram

2021-09-26 @ 13:39:46
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0