22 september -21 Försenad höstglöd...

... är det iår, t o m i Hälsingland.
Höstfärgerna i naturen låter vänta på sig
så då får man fixa lite egna, eller hur!?!
 
 
Jag letade alltså i mina pappershögar
för att hitta höstfärger
och hittade då också dies 
som följde med en tidning en tidigare höst.
 
Så här blev kortet med vimplar 
som jag klippte i olika mönsterpapper
och monterade på ett papper ur set
med höstpapper.
 
Stansade ett lönnlöv med diesen
och knöt en rosett av ett grönrandigt band.
 
 
Jag har böjt vimpelflikarna
och satt på lite bling i gult och orange.
Ovankanterna på vimplarna är stansade med 
ek-success konkava hörnstans.
 
Textstämpeln kom från Inky Wings.
Kanske den finns hos hÄnglar & Wings nu...
 
Som du ser har jag monterat
de olika papperslagren med distanskuddar,
som vanligt.
 
 
Till insidan stansade jag
ett "negativt" lönnlöv
och satte också dit några vimplar.
Plats att skriva finns också.
 
 
Kuvert blev det av 
det linnemönstrade gula papperet.
 
 
Baksidan
 
 
Ja här kommer då kortet och kuvertet,
som jag brukar avsluta med.
Skönt med lite varma höstfärger
i stället för den grådaskiga höst
som vi upplevt idag.
En skön promenad runt Vågen i Bollnäs
fick vi i alla fall i blåsten.
 
Imorgon lovar de mycket regn igen
men sen blir det bättre!
Hoppas du har en skön höst
sen när solen kommer åter!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med lite höstinspirerade kort! Köpte ett klippark med söta djur i höstbakgrund för en tid sen som har blivit kort av på sista tiden. Kul att skapa med lite nya saker ibland, trots att man har så mycket saker redan =D kram

2021-09-26 @ 13:33:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0