24 september -21 Så väldigt sent....

...  blev det med Hannahs kort,
för hennes födelsedag inträffade 
precis när det var som mest kaotiskt
i vår översvämmade källare.
Nu har vi setts i Änga i alla fall
och hon har fått sitt kort äntligen!!
 
 
Jag tror mig veta att lila
är Hannahs favoritfärg,
så jag letade i mina gömmor
och hittade detta härliga mönsterpapper.
 
En lila blomma i flera lager,
som jag glittrat med Spectrum noir Sparkle
Chrystal Clear penselpenna
och utstansade swirlar
med en hel del bling
blev dekorationen.
 
 
Grattis är stansat i lila cardstock
och sen har jag lagt Glossy Accent på.
 
Diesen till bokstäver och siffror 
kommer från en julkalender från Rox,
tror jag.
 
 
Insidan fick också en sån där blomma
i flera lager.
 
Hörnen på mönsterpapperen
är stansade med den jag kallar "stjärtstansen".
 
 
Baksidan
 
 
Mönsterpapperet räckte inte till kuvert
så jag tog ett lilamönstrat papper
ur ett block med "akvarellmönstrade" papper.
Så här blev det!
Det matchade i alla fall den översta blomman
i den här "blomhögen". ;-)
 
Härliga höstdagar - fast också ett rejält höstregn.
Nu börjar höstfärgerna komma här.
Njuter!!
Imorgon är det Höstauktion på Fagernäs.
Skördefest hette det förr.
Det ska bli roligt - det har ju varit
så nedstängt allt så länge.
Härligt att träffa alla igen!
 
Ha en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt kort och tack för att du påminde mig om glossy accent. En sån har ju jag med nånstans =) ANvänder vissa saker mindre sen jag började göra många kort och sen välja ut till jubilarerna, istället för att specifikt göra ett kort till en specifik person. Lagret på kort böjar dock sina, så nu gäller det att massproducera lite fina kort så lagret ökar, sen är det dags att sätta fart med julkorten =) Men det är ju inte oktober än, så jag hinner nog ;) kram

2021-09-26 @ 13:30:16
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0