26 september -21 Inga julfärger...

... är det på dagens julkort.
 
 
Jag letade i spillpapperslådan i Björkebo
och hittade några spillbitar med olika lila nyanser.
Eftersom ett par hade mönster av snöstjärnor
pusslade jag ihop ett enkelt julkort.
 
Vimplar är ju något jag gillar
så det blev det.
 
En fin snöstjärna stansade jag ut
med die från Craft Emotions.
Deras set med två dies heter
Border round magical ice crystal
och det här är den lilla snöstjärnan i setet.
Glittrade den med stickles stardust.
 
Bling gillar jag också,
så ganska mycket bling blev det.
 
 
Distanskuddar gillar jag ju också,
så jag använde det också
och fick vimpelflikarna att fladdra lite
med hjälp av mitt virknålsskaft.
 
God Jul är stansat med die från Gummiapan
och den fick också en släng av Stickles stardust.
 
 
 Fler vimplar på insidan och en lila ram.
Den här stjärnan är stansad med die
från Nellie Snellen: Christmas Scene Dies.
 
Textstämpeln är en av mina gamla godingar.
Vet inte var den kommer från
men gillar den mycket.
 
 
Kortet fick en enkel baksida
och idag blir det inget matchande kuvert
eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Hemma igen efter höststängning av Björkebo.
Det går ju att "öppna" igen om vi vill,
men nu är frysen avfrostad,
vattnet tömt och elen avslagen,
så nu får det bli kallt,
utan att vi behöver oroa oss...
 
Ny vecka imorgon
med nya utmaningar och möjligheter
Hoppas du får en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så läckert med alla vimplarna och fint med blinget. Stämpeln på insidan är verkligen fin. kram

2021-10-14 @ 21:16:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0