28 september -21 Liten snögubbe...

.... med en domherre och en fågelholk
hittde jag i en hög med Majapapper
i Björkebo.
 
..
Den fick bli motiv på det här julkortet.
I den snötyngda granskogen
i stjärnklar gnistrande kall natt fick han stå.
 
 
Jag har byggt lite på höjden
med distanskuddar i lager på lager.
 
Julkram är stansat dels i mörkblå,
dels i vit cardstock
och klistrade på varandra med lite förskjutning.
 
Stjärnor och bling finns också på kortet.
 
 
På insidan blev det fler stjärnor.
 
När jag stämplade texten
lossnade stämpeln från akrylklossen
och "stämplade texten en gång till".
Det var ju inte riktigt meningen
men jag tyckte det blev lite läckert
och lät det vara kvar i st f att stnsa en ny cirkel
och stämpla igen.
 
 
På baksidan fick spill av samma papper
som det i cirkeln under snögubben
dekorera bakom namnetiketten.
 
 
Eftersom jag hade ett helt stjärnpapper
räckte det till kuvert också.
 
 
 Kort och kuvert till sist.
Det blev riktigt ljusblått idag.
 
Imorgon kväll träffas vi i Gävle igen
för en miniträff.
Så roligt att vi kan ses igen!!
Har saknat våra onsdagsträffat såå mycket
under pandemirestriktionerna.
 
På lördag blir det träff i Avesta,
som blivit uppskjuten gång på gång.
Längtar!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ett tag trodde jag det var regnet som fick mej att vilja sitta inne och kura, nu förstår jag, det var kallt ute också(!). Tänk att din magiska värld blir till liv för oss som får se mästerverken som skapas, ett efter ett! Julkortsverksta’n börjar ju så fort som julklapparna är öppnade och julmaten inte ens hunnit försvinna ur matsmältningssystemet. Du har jul hela året om! Det kan nog vara svalkande en varm sommardag…

Svar: Visst blir det lite dåligt med inspirationen i sommarvärmen - men nu är det lättare! Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-06 @ 08:20:22
Postat av: Maria

Åh, jättefint kort i den blå nyansen och så fin snögubbe =) Vackert med granarna och glittret. kram

Svar: Senkommet tack - förlåt att jag "slarvat"!Du "slarvar" minsann aldrig!
Kram!! <3
MormorMargareta

2021-10-14 @ 21:13:24
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0