5 september -21 Nya tag.....

... får jag lov att ta med julkorten!
Det där med "ett i veckan"
sprack ju alldeles i hettan i somras.
När jag sen försökte börja igen,
kom ju översvämningen i källaren
och allt det kaos den har medfört.
 
 
Jag måste ju i alla fall ta en liten stund
av skapande mitt i allt
för att få lite ro och avkoppling.
Carina F visade så fina kort härom sistens
och jag fick lov att "lifta" lite efter hennes idéer;
så här blev mitt kort.
 
Kantdien med snöstjärnor kommer från
Precious Marieke och heter Snowflake boarder.
Den fick bestämma kortets storlek: 12,5 x12,5cm.
 
Mönsterpapperen kommer från
ett urgammalt julblock från Panduro.
Där fanns också cirkeln med snöstjärnan.
 
 
Det blev ett ganska platt kort
men jag har försökt ge det lite liv
genom att böja lite på detaljer i snöstjärnekanten.
 
God Jul är stansat med dies
från Rox stamps julkalender från förra året,
 
 
Insidorna med kortet uppvikt.
Det röda papperet är baksidan av det blåmönstrade
och det som får snöstjärnekanten att framträda
så fint på kortets framsida.
 
Här stämplade jag en text på vänster insida,
stansade ut en oval som skrivyta
i vänstra kanten av den högra
och stämplade en julhälsning
med stämpel från Jess Ink.
Några stjärnor efter stansningen,
som skräpade på skrivbordet,
fick också vara med.
 
 
Den utstansade ovalen fick pryda baksidan
men med den blå mönstersidan utåt.
 
Det här kortet fick ett (lite för stort) rött köpekuvert.
"Man tager vad man haver"
sa Kajsa Varg.
 
Så skönt att ha kommit igång med julkort igen!!
Har faktiskt ett par till klara
men dem återkommer jag med senare.
 
Tack för att du tittade in hos mig
och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Carina F

Så fint kort det blev! Skojigt att kunna inspirera. kram

Svar: Tack rara du för inspirationen!! <3
MormorMargareta

2021-09-08 @ 10:27:55
URL: http://designbycarina.blogg.se
Postat av: Britt

Vilket jättefint julkort! i så fina färger och en kant die som pricken över i:et.
Jag beundrar dig som mitt i allt eländes elände med översvämning lyckas skapa. Förstår att det ger dig nya krafter. Kram Britt

Svar: Tack Britt för dina rara kommentarer! Jag skäms när jag inte alltid tar mig tid att svara - det har ju varit lite mycket - först sommar med värmebölja och allt vad därtill hörer och sen detta regnelände!! Tur, som du ju förstår, att jag kan koppla av med lite skapande mellan allt packande och bärande!Kram på dig!
MormorMargareta

2021-09-09 @ 08:43:11
Postat av: Maria

Vilken fin kantstans du använt och snygg God-Jul-text. Härligt att vara igång =) Jag måste snart sätta igång med årets kort jag med, hux flux är det ju december. Men jag skickar ju "bara" runt - kort om året =) kram

Svar: Tack - ja den är fin den kantdien! Aldrig använt den förut, men det blir säkert fler gånger ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2021-09-13 @ 20:28:26
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0