8 september -21 Mera julkort....

.... måste det ju bli nu.
Här kommer nästa i raden.
Fortsätter med urgamla julpapper från Panduro.
 
 
Blått och brunt med hjärtan som minsta gemensamma nämnare.
Hittade ett motiv i gömmorna,
som passade i färgerna.
 
När jag nu packat alla scrapsaker
och flyttat upp dem i matrummet,
(mitt provisoriska scraprum)
så hittade jag en hel del som jag
nästan glömt att jag hade, bl a den här hörnpunchen.
Nu fick den jobba!
 
Några hjärtebrads satte jag i övre hörnet
och stansade kanten på den ljusblå cardstocken
bakom det bruna hjärtepapperet
med en kantstans från ek-success.
 
Den fina textstämpeln i kanten
har sin egen historia.
Den är en träklotsstämpel
och låg i snön på vår gata före jul
för några år sen och jag hittade den.
Frågade runt och la upp den på ett elskåp
men ingen kändes vid den,
så den fick flytta in hos mig.
 
 
Insidan fick det ljusblå hjärtepapperet
och en pappersspets med hjärtan
samt en av mina äldsta textstämplar.
(Tror att den är från Reprint)
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort med kuvert, ja det blev ett kuvert till det här kortet,
fast det blev inte tillräckligt fint
för att få ett eget foto.
 
Imorgon styr vi mot Björkebo
för att vila några dar och slippa se
allt kaos här hemma.
Det ska bli jätteskönt!
Vi åkte ju också därifrån hals över huvud
p g a översvämningslarmet,
så minns inte riktigt vad som blev kvar.
 
Hoppas du får en fin hösthelg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint motiv du hittat och så läcker hörnstans =) Kul att hitta lite gamla skatter i gömmorna. Kram

2021-09-13 @ 20:20:00
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0