10 april -22 Tacksam och glad...

...  har jag varit många gånger
sedan översvämningen drabbade oss
i augusti i fjol.
Bl a har en helt okänd scrapvän
skänkt mig såå många underbara spillbitar
och ibland hela papper.
 
 
Ett av de helt underbara papperen
räckte till både kort och kuvert
om jag valde formatet 10 x 15 cm.
 
Älskar papperet såå mycket
och ville lyfta det,
så det blev inte något annat motiv
men en mörkt grön kant
stansad med die från
Crea Nest Lies.
 
Stansade texten i samma cardstock 
med en die från Gummiapan.
 
En pappersspets i mina gömmor
passade precis bakom
det blommiga bandet,
som fanns i min stora bandsamling.
Knöt en rosett med hjälp av
en matlagningsgaffel.
Hur jag gör kan du se HÄR
om du scrollar till slutet på det inlägget.
 
 
Visst blev  kuvertet helt underbart!?!
Ett 21 x 21 cm stort papper 
räcker till ett kuvert till 10 x 15-kort.
Det finns en demo över hur jag gör
 
 
Tull baksidan räckte mönsterpapperet inte,
så jag dekorerade med en bit band.
 
Insidan får vara privat den här gången
men en bild på kort och kuvert
bjuder jag på.
 
 
Tack för att du kikade in till mig idag!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va fint med alla rosorna! Fint att mönsterpappret får vara den stora stjärnan ibland och man bara dekorerar "bort" lite av pappret så det får komma till sin rätt =) kram

Svar: Tusen tack min vän! Ja visst är det ett alldeles underbart papper!!! Kunde inte med att "dekorera bort" mer...Kramar!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:35:57
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0