14 april -22 Glad Påsk....

... önskar jag er alla med ett kort
som Åsa och Magnus fått till påsk.
 
 
Några spillpapper och en söt liten hÄngla
inspirerade till det här kortet.
Motivet är färglagt med mina nya akvarellpennor
från ZIG Clean Color och vattenpensel.
Jag gillar dem mycket!
 
På skylten hon håller i
skrev jag Glad Påsk med en brun Calligrafipenna.
Stansade ut motivet med en oval die
från Spellbinders.
 
Jag satte gul cardstock bakom spillpappersbitarna.
Överst på den bakom den gröna
stansade jag ett hjärtemönster
med en kantstans från ek-success.
 
Papperslagren monterade jag,
som vanligt, med distanskuddar.
 
 
Blomhörna med diverse rosor
ur mina gömmor
och en bladswirl stansad med 
en gammal Magnoliadie.
Varifrån dien till de andra bladen kommer
kommer jag inte ihåg.
 
Några rosor även i övre kanten av motivet.
Jag har snurrat skaften på rosorna
runt skaftet på mitt "multiverktyg" = virknålen. ;-)
 
Avslutade med lite grön bling
från BoBunny.
 
 
Insidan har också spillpapperstema.
Vimplar av cardstocken och det gröna papperet
från framsidan och ett stort
och flera små ägg som jag stansat
med en die jag fick låna av en kompis.
Här kunde jag ju använda
även pyttesmå spillbitar - lycka!!
 
 
Enkel baksida med dekor
av det andra papperet från framsidan
under min namnetikett.
 
Vi firar påsk i Stockholm i år Kjell och jag.
Åkte tåg ner hit igår - en märklig känsla...
Senast vi åkte tåg var 10 februari -20!!
Hade nästan glömt hur man gör ;-)
 
Sedan vi började kunna resa hit under pandemin
har vi tagit bilen och tagit med oss mat
för att slippa trängas här
men det är ju ganska besvärligt (och dyrt)
med parkering - och bensin...
Skönt att kunna återgå till gamla vanor!
 
Idag var det kyligt och småregnigt
när vi promenerade i stan
men imorgon lovar smhi sol!!
Få se vad vi hittar på då!
 
Ha nu en fin påskhelg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort! Glad Påsk!
Kram Britt

Svar: Tack! Hoppas ni fick en fin påskhelg!!Kram!
MormorMargareta

2022-04-16 @ 09:29:05
Postat av: Åsa

Tack för det superfina kortet. Glad Påsk!

Svar: ... och tack för ditt fina från er!!Kram!!
MormorMargareta

2022-04-16 @ 22:06:40
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt att skapa lite påskkort och önska en glad påsk =) Här blev det inga i år, då lusten och tiden inte riktigt fanns =) kram

Svar: Här blev det inte heller många - bara tre ju, men om man lägger ut här kan det ju glädja fler ;-)Kram!!
MormorMargareta

2022-04-26 @ 20:32:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0