27 april -22 Julkort vecka 17...

... med en söt lien kille med lykta och paket.
Tror att han kommer från Lily of the Valley.
 
 
Motivet är färglagt med mina nya
ZIG Clearn color-pennor.
Sen stansade jag ut det
med die från Sizzix: 659967,
chalkade med ljusblått och glittrade i kanten
med Stickles Diamond.
 
Den använde jag också
för att glttra snöstjärnan,
som också är stansad med
en Sizzix-die: 664210.
 
Mönsterpapperet är en spillbit
av ett gammalt Majapapper
och texten nertill kommer också
från Ett Majapapper.
 
 
Jag monterade lagren med bling
och ett fint utstansat hjärta,
som jag fått av en vän här i Gävle.
 
Hörnen på mönsterpapperet
är stansade med min komkava hörnstans
från ek-success,
som matchade hörnen på motivet.
 
 
Insidan fick en ram jag hittat i gömmorna,
spill förstås från nåt tidigare projekt.
 
Stjärnkanterna är kanter från ett Majapapper
och den randiga smala remsan nederst
är baksidan på stjärnpapperet på framsidan.
 
Snöstjärnorna överst är stansade
med punch från Martha Stewart:
Glacial snowflake.
 
Textstämpel från Jess Ink
och ett hjärta här också.
 
 
Baksidan med randigt papper
under namnetiketten.
 
Köpekuvert till detta spillpaperskort förstås.
 
Kjell blev jätteförkyld
när vi kom hem från Stockholm
och nu har han lyckats dela med sig
av detta virus till mig.
Nu sitter jag febrig i soffhörnet
och snorar och nyser - fy!!
Hoppas det går över fort!!
 
Hade tänkt åka till Björkebo imorgon
för att fira Valborg och 1.a Maj
men av det blir det ju intet!
Får fira i soffhörnet ;-)
 
Hoppas du får en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hej,
Jag hoppas att du mår lite bättre idag.
Tyckte jag såg en figur med lykta igår kväll när jag var ute med hunden, kan denna lille kille kommit fel? Tur det är långt till jul. Om jag ser honom igen, så hjälper jag honom. Så klart en så stilig kille ska känna sig trygg.
Kramizar


Svar: Hej!Härligt med hjälpsamma vänner, som kan hjälpa min lille vän på rätta vägar! Hoppas han kommer rätt till jul i alla fall ;-)
Är nästan feberfri idag på morgonen, så jag hoppas denna snova och feber är på väg bort!!
Tack för besöket!! Välkommen åter!
Kramar!!
MormorMargareta

2022-04-29 @ 13:08:08
Postat av: Maria

Du lyckades få ihop vecka 17 också med julkort, bra jobbat! Så fint med snöstjärnorna på insidan och fint motiv. kram

Svar: Tack goa du!! Blir så glad när du tittat in och lämnat spår!Kram!!
MormorMargareta

2022-05-01 @ 09:04:13
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0