29 april -22 TeaLovers....

... är den här spillbiten tänkt för
verkar det som
och jag kom osökt att tänka på
en teälskande vän.
Nu har kortet kommit fram
så jag kan visa det här:
 
 
Tyckte det blev ett fint motiv
av den här spillbiten.
Det fick en gul ram
och ett randigt papper bakom.
Där gav jag det en grön kant.
 
Konkava hörnpunchen från ek-success
har jag flitigt använt i hörnen
och dekorerat därmed grön och gul bling
som kommer från BoBunny.
 
 
Vet inte ursprung på Love-dien,
kanske nån tidig julkalender??
 
Stor gul blomma stack jag in
bakom motivet i hörnet
och under nedre hörnet
satte jag ett grönt "skelettblad".
Dem hade jag alldeles glömt att jag hade ;-)
 
Papperslagren är som vanligt
moterade med distanskuddar.
 
 
Insidan fick vimplar, en liten gul blomma
och små blingstenar från BoBunny.
 
Gammal textstämpel från InkyWings.
Kanhända finns den nu hos hÄnglar & Wings.
 
 
Baksidan
 
Köpekuvertet får göra tjänst idag,
då mönsterpapperen inte räckte
till matchande kuvert.
 
Apropå det - jag får ju många vita kuvert över
eftersom jag ofta gör egna.
Hör av dig om du behöver 16x16 cm kuvert!
Säljer gärna för 1:-/st + porto.
6 st + förpackning = 1 frimärke,
13 st + förp = 2 frimärken.
 
Febern verkar, tack och lov
vara på väg ner
och jag på väg tillbaka till livet.
Hoppas du mår bra
och får en fin helg, Valborgsmäss o 1:a maj!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Fint kort! ❤️ Krya på dig. Kram Rosa

Svar: Tack rara Rosa - för både uppmuntrande kommentar och kryahälsning!Kram!
MormorMargareta

2022-04-30 @ 13:39:07
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Britt

Jättefint kort med vackra solrosor till en teälskare!
Den stora gula blomman bakom motivet är pricken över i:et!
Hoppas febern gett med sig och att du får en
fin 1:a Maj.
Kram Britt

Svar: Tusen tack! Roligt att du gillar kortet och tack för att du lämnar spår efter dig här! Det gör mig så glad!Tyvärr vill den här febern inte släppa taget - är så trött på detta nu!!
Kram på dig!
MormorMargareta

2022-05-01 @ 08:40:53
Postat av: Maria

Så fint med solrosorna, man längtar efter att se ett helt fält med såna. Det är ju så vackert! SÅ glad din vän måste blivit för kortet och tanken =) kram

Svar: Tusen tack! Ja visst är det vackert med solrosfält - har sett det både i Ukraina, där vi reste på Dnjepr i början på 2000-talet, och i Ungern.Kram!
MormorMargareta

2022-05-01 @ 08:58:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0