5 april-22 Syrenerna blommar...

... på dagens grattiskort,
men ute är det typiskt aprilväder
med nysnö igen.
 
 
Idag började det faktiskt med en fjäril.
Den satt på ett kort jag fick
till min födelsedag förra sommaren
och det kortet låg plötsligt
i en låda.
Jag blev så kär i fjärilen
så jag klippte ut den
och letade i mina spillpappersgömmor
efter lämpligt mönsterpapper.
Fann detta ljuvliga - TACK till den scrapvän
som skänkt det till mig!!
 
 
Det var silverglitter på fjärilens vingar,
så jag tog upp det med detaljer i silver.
 
Den marinblå ramen är stansad med
Craft Emotions die:
Open Squares Scalloped XL
 
Grattisdien är från Nellie Snellen:
Shape Dies SD 153.
 
Lite bling fick bli enda dekoren.
 
 
Jag ville spara på det läckra mönsterpapperet
så insidan fick bara remsor.
Kanten är spillet efter framsidesramen
och sen satte jag dit en silverkvadrat
med utstansat hål för texten
och plats att skriva.
 
De små fjärilarna är stansade med 
Martha Stewarts punch.
 
Allt bling jag använt idag
köpte jag hos Engströms
och de kommer från Nellie Snellen.
 
 
Mycket enkel baksida
och vitt köpekuvert idag.
 
Aprilväder här och vitt på marken igen.
Vi får nog vänta på våren!!
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh så fint mönsterpapper, så vackert! Läcker fjäril, bra med återanvändning =) kram

Svar: Tusen tack min vän - ja visst var det ett riktigt läckert papper!! Återbruk är också alltid bra!!Kram!!
MormorMargareta

2022-04-10 @ 20:04:59
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0