7 april -22 Julkort vecka 14

Idag har jag verkligen invigt mina nya pennor,
som jag köpte hos Engströms
när jag var på träff där
härom helgen: ZIG Clean Color.
 
 
Hittade ett uppstämplat motiv i mina gömmor,
som jag inte tyckte gick bra
att färglägga med Distress Marker hittills
p g a alla små detaljer.
Det här är ju mitt första försök med nya pennorna,
så mycket övning återstår
men jag är ganska nöjd med
hur pennorna fungerar
tillsammans med vattenpenseln.
De har en fin penselspets
och ger snygga toningar tycker jag.
 
 
Jag valde ett grått mönsterpapper
med vitt droppmönster,
ett grönt diffust mönstrat papper
och vit kortstomme.
 
Motivet är ju ganska stort,
så det rymdes inte så mycket mer.
Det är stansat med en die från
Nellie's Multi Frames,
som passade precis till den scalloped kanten 
stansad med en die från Ali Express.
 
Järnekskvistarna är stansade
med die från Joy
och god jul-dien är från Gummiapan.
 
 
Inte så mycket distanskuddar idag
eftersom jag använt mönsterpapper,
som inte var så tjocka (men såå snygga).
 
Vek järneksbladen med hjälp 
av en lång platt pincett
och använde röda halvpärlor som bär.
 
 
Insidan fick en ram runt skrivytan
där jag stämplat med en av
Jess Inks fina julstämplar.
Ett annat gråmönstrat papper här som du ser.
 
Åsas fina julpoststämpel i hörnet
och ett järnekshörn från Cherry Lynn:
Holly Corner B184, i andra hörnet.
 
Ett par snöstjärnor från 
en Martha Stewart-punch
fick också vara med
och lite halvpärlor.
 
 
Baksidan med de båda mönsterpapperen
och min namnetikett.
 
Det här kortet får vitt köpekuvert
eftersom mönsterpapperen är 15x15 cm
och inte räcker till kuvert.
 
Nu snöar det för fullt igen
så det känns bra att blogga julkort idag!
 
Nu ska det komma litet annat
här i bloggen framöver.
Välkommen om du vill se
vad det är!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det dröjer inte länge förrän du målar lika bra som med de andra, om du nu inte känner dig nöjd. Det borde du göra. Nya pennor, nya färger det ger en skjuts åt skapandeprocessen. Gillar att du matchar det i grått och med droppar på mönsterpappret. Magnifikt!

Kraaaaaaam

Svar: Det var verkligen roligt med lite nya pennor och de här verkar mycket bättre än Distress Markers!!Tack för din upmuntran!!
Kram!!
MormorMargareta

2022-04-10 @ 10:11:01
Postat av: Maria

Åh, va fin stämpel och så kul med lite nya pennor =) Vackert dekorerat. kram

2022-04-10 @ 17:48:33
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0