10 augusti -22 Trädgårdsjobb...

... tillsammans med Mickan idag
inspitetade till detta kort:
 
 
 Den söta hÄngeln har nog trädgårdsjobbat
tror jag.
Då passade det bra att placera henne
blommor och blader på diverse spillbitar.
Stansade fjärilar också ur en spillbit
med Martha Stewarts punchar.
 
 
 Hon är färglagd med ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel.
 
Både blommorna i hörnet
och klisterbokstäverna fanns
i mina gömmor.
Är hemma i Gävle och det mesta
av mina scrapsaker är i Björkebo,
så jag fick klippa bladen 
och sen vika dem på mitten - det funkade!
 
Rosa bling också förstås
och glitterlinjer runt alla papperskanter
med Sakura Gelly roll #700 clear star.
 
 
 
Det fick alltså bli ett grattiskort idag.
Alltid bra att ha några till hands.
 
Här på insidan har jag använt
en fin textstämpel från JessInk 
och remsor av ett par av spillpapperen.
 
Stansade en blomma med en gammal die
från ett Spellbindersset
i samma spillbit som fjärilarna stansades i
och satte längst upp i hörnet.
 
 
Baksidan fick också en Spellbindersblomma
bakom min namnetikett
och en bit av björkpapperet.
 
Färdig kortbas och tillhörande kuvert
till detta kort.
 
Vi blev kvar i Gävle
eftersom Kjell blev sjuk
och nu har han testat positivt för Covid.
Han är inte såå sjuk
men det är ju inte bra att åka iväg
ens till vårt "sommarviste".
Hoppas att han inte blir så dålig
utan snart blir bra.
 
Ha det gott - ta dina vaccinationer
och akta dig för smitta!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt somrigt kort och kul att bli inspirerad av trädgårdsarbetet =) Och härligt at få lite hjälp också. kram

2022-09-13 @ 21:51:01
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0