11 augusti -22 Inga julfärger...

... på veckans julkort.
Så varmt som det är idag
kändes pasteller bättre.
Snö är ju också kylande och bra.
 
 
Hittade ett mönsterpapper
med snöstjärnor i rosa och grönt
och tillhörande med rader av granar.
 
 
Nillas tomte har också en gran,
så jag valde honom.
Hennes digisar är så läckra!
Färglade honom med
ZIG Clean Color Real Brush
och vattenpensel
och glittrade det vita med
Spectrum Noir Sparkle.
Han fick samma färgskala som papperet
men lite starkare nyanser.
 
Stansade ut motivet med en oval die
från Spellbinder.
Kanterna, liksom dem på mönsterpapperen,
har jag chalkat med grön chalk.
 
 
Använde den konkava hörnpunchen
från ek-success i alla pappershörn.
 
Monterade med distanskuddar
som vanligt.
 
Dekorerade sparsamt med tre granbrads
och ett par snöstjärnor
utstansade med en av Martha Stewarts punchar
i en spillbit med glittrande yta.
 
Glittrade med Sakura Gelly Roll #700
clear star runt alla papperskanter.
Du kan faktiskt ana det
här nere i hörnet - brukar inte synas på foton ;-)
 
 
Kuvertet
 
 
Insidan med en av mina äldsta julstämplar
och lite av båda mönsterpapperen.
 
Gröna rhinestones här
liksom på framsidan.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet till sist,
eftersom det fanns ett helt papper
av det med snöstjärnorna,
så det räckte till kuvert också.
 
Lite knepiga foton idag
för det mesta är fotat i lampljus,
fast du kan nog gissa dig till
hur kortet ser ut ändå ;-)
 
Fortfarande covid här - fast jag har klarat mig
än så länge....
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt julkort och vilken fin tomte! kram

2022-09-13 @ 21:47:24
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0