15 augusti -22 Jul i blått v 33

Har dykt djupt i spillpappershögarna
och sorterat ut julpapper.
Många fina blåmönstrade bitar
inspirerade till flera kort,
här kommer det första:
 
 
Här har jag lekt med ett gäng Majapapper.
Till dem hittade jag en härlig snögubbe
från Pernilla Nilssons hand.
Hennes digisar finns som freebies
på hennes facebooksida
och numera finns en del
som gummistämplar via Vilda Stamps
hos Engströms.
 
Motivet är färglagt med ZIG Clean Color
real brush och vattenpensel.
 
 
Motivet är utstansat med en Spellbinderdie
och monterad på en matchande scalloped oval.
 
God Jul-dien är från Gummiapan.
 
Satte en dubbel snöstjärna i blått
och vitt i övre hörnet
med en blå halvpärla i mitten.
De är stansade med punch från Martha Stewart.
Glittrade den med Stickles clear star.
 
 
Till insidan tog jag den kvadrat
som jag stansat ut den blå snöstjärnan ur.
Hade jag tänkt mig för
så hade jag placerat punchen
lite mer till vänster, men det duger ;-)
 
Stansade ut en skrivyta med en oval spellis
och stämplade en julhälsning
med en stämpel från Scrapfabriken.
 
Vimplar, bling och vita halvpärlor,
ja det ser du ju.
 
Eftersom den marinblå kvadraten
var så liten
ritade jag linjer med Sakura Gelly Roll
clear star-pennan även på den vita ytan 
utanför kvadraten.
 
 
Enkel baksida, idag med min ovala namnetikett.
 
4:e covidsprutan idag - när jag egentligen
skulle tagit den i april-maj
var jag ju jätteförkyld, så det blev nu i stället.
 
Det blev ett kvällsdopp idag med - härligt!
Sommaren är kvar än,
tack och lov!!
Njut medan du kan!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Oh vad roligt att se ditt nya kort. Tänk att du gör julkort nu i sommarvärmen. Det var jättefint och snyggt med blått. Här har varit stiltje med scrap ett tag, men nu har lusten infunnit sig igen. Jag ska vara med på vår hembygdsdag och då vill de att jag ska ha med kort till försäljning. Så nya kort av mig kommer framöver.
Saknar den stora scrapmässan i London.Vet inte om den är längre. Men numera vet vi aldrig var sonen är heller. För det mesta i Washington för tv4.
Ha nu en fortsatt skön sommar om du nu gillar värmen.Vi är inte förtjusta eftersom vår lilla hundvalp inte gillar den. Men sen gnäller man ju över kylan istället. Så är livet.
Ha det gott. Vi syns här igen. Kram Eva

2022-08-20 @ 14:11:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så härligt med alla blå julkorten du knåpat ihop, detta var med jättefint =) kram

2022-09-13 @ 21:41:10
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Snögubben är ju helt outstanding när det kommer till söthet och tillsammans med de papprena så är det ju fantastiskt läckert, ditt julkort! Som vanligt gjord med en designers öga och under flitens lampa. Härligt jobbat, igen!!!

Kraaaaaamizar

2022-09-21 @ 14:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0