29 december -22 Beställt grattiskort...

... till en dedicerad modeskribent
som fyllde 80 år.
Min vän som är jubilarens syster
gav mig gott om tid att klura på uppgiften,
jag fick önskemålet redan i somras
och födelsedagen var dan före dopparedan ;-)
Jag letade läänge efter passande
mönsterpapper,
och det här passade som hand i handske.
 
 
Älsklingsblommorna är rosor och pioner.
Mode av lite äldre årgång
och gärna elegant var önskat.
 
 
Det gick som vanligt åt
en hel del distanskuddar vid monteringen.
 
 
Insidan med några platta blommor
stansade och embossade 
med Floral Punch
och bladen med die från
Crea Lies: duo dies.
 
Textstämpeln från JessInk
satte jag på en urklippt skylt
från ett av papperen i setet.
 
 
På baksidan satte jag en pion 
bakom min namnetikett.
 
 
Kuvertet
 
 
Ja, så här blev kortet med sitt kuvert.
Min vän som beställt det blev nöjd.
Jag hopps att hennes syster också blev det...
 
Allt för idag - har fullt upp med
att få kortmakeriet i stånd igen,
så det blir få kort gjorda...
 
Kanhända det kommer nyårskort snart!?!
Välkommen åter!
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du lyckades verkligen med att få med alla kriterier i kortet. Och det blev så snyggt! God fortsättning på det nya året =) kram

2023-01-01 @ 15:18:29
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0