4 december -22 Kryakort...

... gjorde jag i all hast
till en vän som blivit sjuk.
 
 
En av de söta pippina
med halsduk långt upp under öronen
fick bli motiv här.
 
Sen tog jag fram en av pärmarna
med sorterade spillpapper
och hittade en plastficka med
rosa- och lilamönstrade spillisar
av olika ursprung.
Jag har så roligt när jag sitter
och sorterar mina spillbitar!
Det behöver ju göras om lite ibland
eftersom jag använder av dem,
så det blir väl lite kvar i vissa fickor.
 
Här fick vimplarna bli i olika bredd
allt utifrån de olika spillbitarnas storlek.
 
 
Jag har färglagt motivet med 
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel,
som vanligt, i färg med spillisarna.
Chalkade runt det utstansade motivet
med rosa chalk
Stansade också ut en lila ram till det
och monterade både den och motivet
med distanskuddar.
 
Kram nere i hörnet
är stansat med en die 
från någon tidigare julkalender.
Vimplarna fick placeras
så att det ordet fick plats.
 
Mörkt lila chalk på vimpelkanterna,
böjda vimpelflikar och lite bling.
 
 
Insidan med smala vimplar av spillpapper,
En "blomma" av en liten prickig cirkel i rosa
och en utstansad lila cardstock
(stansad med den punch jag använder
bakom min namnetikett på baksidan.)
 
Textstämpeln är en
gammal favorit från Inky Wings.
Vet inte om den går att hitta nu.
 
Det var lite brådis när jag gjorde kortet,
så jag glömde fota det
innan jag skrev hälsningen,
med det gickju att lägga ett papper över.
 
 
 Enkel baksida med vimpel
plus min namnetikett.
 
Postnord var ovanligt snabba
och levererade kortet på ett par dar.
Det gladde både mig
och den som fick det. ;-)
 
Ha det nu gott
och plocka fram varma kläder
för bister vinterkyla är på väg
enligt smhi.
Varm kram kommer här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0