6 december -22 Kotte på väg...

... att hänga upp sin julstrumpa.
Han bär på en järnekskvist
och när julens Majakollektion innehöll
ett mönsterpapper med järneksmönster
föll allt på plats!
 
 
 Jag har använt gröna ramar
stansade med dies från Craft Emotions:
Open Squares Scalloped XL,
både runt bilden och mönsterpapperet.
Monterade ett guldpapper längst bak
samt som smal kant bakom motivet.
 
 
Ett rött band med dubbelrosett
och några röda halvpärlor
blev de enda dekorationerna.
 
Lille Kotte själv är färglagd med 
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel.
Jag har riktigt snöat in på de penselpennorna.
 
En hel del distanskuddar har gått åt
när jag monterade de olika lagren.
Det är bara guldpapperet,
som är lite tunnare, som monterats med
vanlig dubbelhäftande tejp.
 
 
Det här mönsterpapperet var ganska lätt
att skarva, som jag ju måste göra
för att få papperet att räcka när jag gjort kuvert.
Du ser kanske skarvarna,
men det bjuder jag på ;-)
 
Den gröna kanten är det som blev över
när jag stansade framsidans kanr.
Så bra att kunna använda!
 
Stansade också en järnekskvist
med en gammal die,
som jag tyvärr inte vet fabrikat på.
Den är silverfärgad - och ibland har jag fått hjälp här
att "artbestämma" dies.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan med den oval jag stansade ut
ur både mönsterpapper och guldpapper
med dies från Nellie's Multi Frames,
som jag ju gillar så mycket
för att de ger prickar både runt hålet
och det utstansade.
 
(Här syns nog pappersskarven ännu mer
om du tittar ordentligt.)
 
Min namnetikett är utskriven på datorn
och skapad av Åsa.
Sen stansar jag ut med en lagom stor cirkelpunch
och gär en scalloped "fotomatta" bakom
med en annan punch.
 
(Knasig färgåtergivning - förstår ej varför)
 
 
Kort och kuvert till sist.
Ska bli roligt att skriva alla julkort nu
och välja vem som ska ha vilket kort.
Det börjar ju bli dags!!
 
Ha det gott i vinterkylan!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättefint julkort. Har inte sett det motivet förut, men det passade ju perfekt tillsammans . Som alltid är du så noga med alla delar. Imponerad.
Köp distanskuddar på Biltema, det blir billigare när man behöver många. De är större, men går ju att klippa i storlekar man vill ha. De heter Fästkudde och ligger 200 i en förpackning för 35 kr.
Ha det gott. Kram Eva

2022-12-07 @ 20:21:26
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0