7 december -22 På beställning...

... till en f d kollegas barnbarn.
En liten Stella som gillar glitter.
  
 
Den här söta tjejen låg uppstämplad
i mina gömmor och passade precis tyckte jag.
Hon är färglagd med 
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel.
 
Jag valde ett mönsterpapper i gammelrosa,
som jag såg skulle ge ett snyggt kuvert också.
Sen fick jag problem för jag saknade
cardstock som matchade.
Hittade dock den här kanten som blivit över
från något annat projekt.
 
Motivet stansade jag ut med en spellbinderoval
och satten en grön scalloped oval bakom.
Mycket bling idag eftersom Stella gillar sånt.
 
Blommor och blader ur mina gömmor
i färg med motivet.
 
Grattis är en silverstickers
och bokstäver och siffror kommer från
ett silverglittrigt alfabet.
 
Motivet och den scalloped kanten bakom
är monterade med distanskuddar.
Jag köper dem på Biltema
och klipper itu kvadraterna 
i smalare bitar.
 
 
Kuvertet tycker jag blev riktigt snyggt.
 
 
Insidan fick ett blommigt papper
ur samma kollektion från Maja Design.
 
Scallopedkanten blev i en mörkare rödrosa,
som jag tyckte pasade till mönsterpapperet.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Baksidan
 
 
 Kortet med sitt kuvert.
Min f d kollega blev nöjd ,
hoppas barnbarnet också blev det!
 
Kom hem från en tripp till huvudstan idag
och hade sån tur att vi hann hem
innan tågentrafiken började strula.
Man kan ju undra vad alla 
konstigheter beror på....
 
I Gävle är det underbart vackert
med snö på träden 
och ett tunt lager på marken,
men bitande kallt!!
Inne var det i alla fall varmt och skönt!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt kort, en riktig liten karamell =) Söt stämpel och så fint med glittertexten. kram

2023-01-01 @ 15:28:18
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0