9 december -22 Fall julesnö...

... och susa djupa mo...
sjöng vi i ungdomskören när jag var ung.
Det passar bra idag, både till vädret här
och till dagens kort.
 
 
 Ytterligare en av Pernilla Nilssons
läckra digisar inspirerade till detta kort.
Jag har färglagt med 
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel,
som vanligt.
 
Rundade hörnen och placerade motivet
på en röd cardstock stansad med
die från Spellbinder: Lacy Squares.
 
Jag har använt mönsterpapper
ur ett gammalt julblock från Panduro
och använde färgskalar från det:
blått, vitt och rött.
 
 
 
 Jag byggde i lager på lager
med de färgerna med distanskuddar
för att få lite struktur.
 
Om du kikat in här förr har du kanske sett
att jag inte använder t ex hela det blå papperet,
vita eller röda, som bara sticker fram som kanter
utan skär ut en kvadrat i mitten,
som jag använder till annat.
Då blir kortet inte så tungt
och jag spar både papper och porto ;-)
 
Snöstjärnorna är stansade ur det vita papperet
med en die från ... ja, säg det!???
(De är röda - har inte antecknat fabrikat - vet du??)
Hålen döljs ju av mönsterpapperet
och motivet.
Sen har jag glittrat dem med Stickles.
Idag använde jag den ljusblå
och satte en ljusblå rhinestone i mitten.
 
 
 Insidan med kant av spillet från framsidans stansning.
Ett par lite mindre snöstjärnor
och ganska mycket bling.
 
Textstämpeln är från årets julkalender
från JessInk - jättefin!!
 
 
 Kuvertet
 
 
 Baksidan
 
 
Och till sist kort och kuvert.
 
Här är så julkortsvackert ute nu
med vit gnistrande snö,
lagom mycket och ganska kallt.
Vilken skillnad från den förra omgången vi fick
som var så blöt och tung!
 
Idag har jag såpat furugolvet i källaren
en andra gång.
På måndag kommer flyttfirman 
med allt vi haft magasinerat sedan översvämningen.
Får vila och hämta krafter under helgen!!
 
Ha en fin tredje Advent!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättefint julkort. Så vackert med snön , men här finns bara ett tunt lager. Och bitande kalla vindar. Idag skiner solen lite försiktigt och det gläder mig. Vi behöver ljuset,
Lycka till med tillbakaflytten. Kram Eva

2022-12-12 @ 14:41:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så fint med snögubben och färgerna du valt. kram

2023-01-01 @ 15:25:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0