10 februari -22 Du är guld värd...

... ville jag säga till detta födelsedagsbarn.
 
 
"Fådda papper" även här
i min älsklingsfärg turkos med gulddetaljer.
 
Jag stansade ut ett par guldfjärilar
(vet inte varifrån den fina dien kommer)
och ritade av ytterkanten på dien
för att klippa ut den turkosa fjärilen bakom.
 
I hörnet satte jag ett blomhörn
stansat med die från Magnolia:
Floral Swirl Corner.
Min spillbit guldkartong räckte inte riktigt,
så att en liten swirl överst
kom inte med.
(Använder ofta, som här, en kartong
som Kjells rakvatten legat i,
när jag vill ha riktigt snyggt guld.)
 
 
Bokstäverna är stansade med dies
från Cherry Lynn: Basic optimistic, 107.
 
Några guldiga facetterade halvpärlor
från Panduro fick också vara med.
 
 
Insidan med "guldram",
en av Åsas fina poststämplar
och en av mina äldsta Grattisstämplar.
 
Stansade också ut ett litet hjärta
med en liten punch.
 
 
Enkel (men lyxligt gyllene) baksida.
 
Inget matchande kuvert
eftersom det var spillbitar av mönsterpapperen.
 
Igår fick vi börja träffas i vår lilla scrapgrupp igen.
Som jag har längtat!!
Vi har så mysigt på onsdagskvällarna,
inspirerar varann och så pratar vi
och skrattar en massa förstås.
 
Hoppas du också har chans att träffa
några scrapkompisar ibland!
Ha det gott!
Kramis!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

...efter lite felfluget så hamnade jag här, jag vill också hänga, hänga med er på era mysiga onsdagar där sådana här fina kort kan pysslas och skrattas ihop och klistriga fingrar och sen glitter här och där, DÅ, är kvällen som bäst, nej jag håller mej till fingrarna, kanske inte kan påstå att jag är mindre kladdig men den är oftast vattenlöslig. Kraaaam
Du, himla snyggt och gyllene snitt här och var, underbara detaljer. Precis som du brukar lyckas du få ihop dom, spillbitarna!

2022-02-12 @ 20:52:13
Postat av: Maria

Härligt med lite guld och turkos, bra att Kjell köper en fin förpackning till rakvattnet =) Kul att hitta scrapmaterial på oväntade ställe =) kram

2022-02-20 @ 14:52:14
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0