13 februari -22 Sol och värme...

... hör jag att många längtar efter
och visst är det härligt med sol,
"men än är det vinter kvar, säger mor"
och inga blåsippor står i backarna.
Ändå är det härligt med ljuset,
som kommer åter
och solen har allt börjat värma lite också.
 
 
Letade i mina gömmor och hittade
ett härligt gulrutigt papper
samt en ganska stor spillbit
av ett mer "varmgult"
och solgula blommor.
 
Texten har jag fått av en vän
(vet alltså inte ursprunget)
och jag stansade ut den med en Spellbinderdie
och satte en matchande scalloped bakom.
Stansade också det gulrandiga papperet
med en scalloped cirkel nedtill.
Det är ju ingen som bestämt
att man måste använda hela dien!!
 
 
 Kanten runt är stansad med 
Cherry Lynns Square Scalloped
ur hennes serie Stackers Nesting Dies.
 
Blommorna hålls ihop av en dubbel rosett
av organzaband, som jag knutit
med hjälp av en matlagningsgaffel.
Blommor från Prima.
 
 
 Insidan fick, som ofta hos mig,
kant av spillet från framsidans kant.
Delade sen en av mina gulrutiga remsor
genom att stansa med samma die
som jag använde till framsidans kant
tvärs över och fick då
både en scalloped kant överst
och en vågig nederst.
 
Samma organzaband, fast här bara med en knut
och en blomma stansad och embossad
med Floral Punch och bladen
med en annan av samma märke.
 
Den fina stämpeln passade så bra
tyckte jag.
 
 
 Eftersom jag hade ett helt ark
av det rutiga papperet
blev det ett matchande kuvert idag.
 
 
Enkel baksida, där jag stansat hörnen
med "stjärtstansen" (liksom överhörnen
på den rutiga remsan på framsidan.)
 
 
 
Kort och kuvert, som vanligt. 
Idag behövde jag inte skarva 
framsidans mönsterpapper,
eftersom jag tog en spillbit av ett annat papper
och bara använde min 6 cm-remsa
som underlag till texten.
 
Gråväderspromenad idag, så det kändes
särskilt härligt att få blogga detta kort ;-)
 
Hoååas du haft en fin helg
och får fira Valentin imorgon!
Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt kort, som att få en härlig solnedgång/soluppgång på posten =) Underbart! kram

2022-02-20 @ 14:50:04
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0