15 februari -22 Julkort vecka 6....

... om än lite sent bloggat.
 
 
Än en gång ett kort med "fådda spillpapper".
Tips till den som har svårt att få bitarna att räcka:
Det behöver inte finnas mönsterpapper
bakom andra papper eller motiv ;-)
 
Den läckra julbocken,
så extra populär för mig som Gävlebo,
är en gammal goding från hÄnglar & stÄnglar.
Här har jag klippt ut den
efter att ha färglagt den med 
Distress Markers och vattenpensel,
och monterat den med distanskuddar
på den fina cirkeln med god jul
som kommer från Jess Ink.
 
 
Satte vita ritpapper som ger kant 
runt alla mönsterpapper
för att "lyfta dem" lite från varann.
Dessutom är de monterade
med distanskuddar förstås.
 
Grön scalloped kant stansad med die från
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
 
Blomhörn i färg med mönsterpapper och bock.
De fina bladdien har jag fått av Åsa,
tror hon hittat dem på Wish,
och de hela bladen är stansade
och embossade med punchar
från Floral Punch.
 
 
Insidan fick kant av spillet från 
fransidans kant, samt rester av spillpapperen.
 
Jag stansade en julstjärna och blad
med punchar från Floral Punch
och satte dit lite halvpärlor,
som på framsidan.
 
Textstämpeln är en riktig gammal goding,
som jag inte minns ursprunget på.
 
 
En spillbit fanns kvar
även till baksidan.
 
Igår kväll och inatt snöade det ymnigt här
så vi vaknade upp till ett jullandskap
i morse.
Vid lunch började det regna
så nu är det moddigt värre.
Skulle egentligen behövt stövlar
på dagens långpromenad.
Plask, plask....
Hoppas det inte fryser på nu bara!!
Det är alldeles tillräckligt halt
som det är...
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint kort med söta julbocken, så härligt med runda textstämpeln till. Smart med de vita kanterna runt mönsterpappren för de poppar lite mer då =) kram

2022-02-20 @ 14:46:16
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0