17 februari -22 En beställning...

... från en vän kom i förra veckan.
I somras, när hon fyllde år,
gav jag henne en liten hög kort
som jag gjort.
Hon gillar att skicka till sina vänner.
Nu var de slut
och hon behövde påfyllning.
 
 
Här är det första med en fin textstämpel,
som kommer från från Vilda stamps.
 
 
 Blommor och blader var ett lätt val
både vad gäller mönsterpapper
och dekorationer.
Bladen har jag stansat med dies
ur mina gömmor - det spretiga från
Skapat av's  silverkalender -21
 
De små fjärilarna är stansade
med punch från Martha Stewart.
 
 
 Här har jag använt spillpapper
och en blomdigis från Momas,
som nog tyvärr slutat finnas som företag.
 
Jag färglade motivet med Distress Markers
och vattenpensel och klippte ut det.
Förlängde stjälkarna genom att kapa dem
och sära på dem bakom texten.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Jag har monterat de olika papperslagren
med distanskuddar, som du ser,
Glittrat runt papperskanterna
och i motivet med Sakurapennan
Gelly Roll clear star #700.
 
Välkommen åter att se de övriga korten
som min vän fick.
De och flera andra kort "ligger i pipelinen"
för att hamna i bloggen framöver.
 
Ha nu ett fint veckoslut!
Här ska firas barnbarn
och skottas snö ser det ut som,
när jag tittar ut genom fönstret....
Gillar snö bättre än regn,
så jag ska inte klaga! ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbara kort!

2022-02-18 @ 06:14:05
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Kul med lite beställningar och att ha tiden att skapa till dem. Jättefina kort du gjort =) kram

2022-02-20 @ 14:43:47
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0