19 februari -22 Grattis till Matilda...

.... som fyller år imorgon!!
Vi i familjen firade henne igår kväll,
så hon har redan fått både paket och kortet.
Idag är det ungdomspartaj
för hela slanten.
 
 
Här är hennes kort, fast det är
dagen före den riktiga födelsedagen.
 
Det här kortet blev lite "tvärt om",
en stor blombukett
och ett litet motiv - en "kotte" som tittar upp
med en liten bukett ur en kasse.
 
De läckra blommorna kommer från Prima.
Grattisdien från Gummiapan
och den fina turkosa kanten från
Craft Emotions: Open Squares Scalloped XL.
Den här kantdien är ju ganska liten
så jag satte en kant av mönsterpapperet bakom.
 
Mycket bling passar den här tjejen,
så det satte jag runt kanten.
 
 
 På insidan fick spillet från framsidans kant
utgöra kanten.
 
Till det här kortet använde jag
två olika mönsterpapper ur samma serie
för att kunna göra matchande kuvert
och ändå slippa skarva papperet
på framsidan.
Här på insidan fick båda papperen vara med.
Det övre fick en kant stansad med
en kantstans från Fiskars,
som jag tyckte passade ihop med framsidans kant.
 
Textstämpel från Jess Ink
och så Åsas lilla runda HURRA.
 
Fjärilarna är stansade med punch 
från Martha Stewart.
 
Bling, bling bling här med.
 
 
 Kuvertet i det prickiga papperet.
 
 
Baksidan...
 
 
 
... och så kortet och kuvertet till sist.
 
Solen lyste idag också,
så vi fick vår härliga solskenspromenad
efter att jag varit på sjukhuset
för att få mitt knasiga öra röntgat.
Hoppas de hittar vad de kan göra åt det!
 
Ha en fin söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt kort och så fint med de stora blommorna! De ser nästan riktiga ut =) Vackert mönsterpapper bakom och söta kotten med förstås. Kram

2022-02-20 @ 14:41:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0