20 februari -22 Lyckans fjäril...

... sätter sig på den,
som har tid att vänta.
Här är ett till av korten till min vän,
som önskade några att skicka
till sina vänner.
 
 
En vacker spillbit
och en utstansad fjäril,
som jag monterade på en rosa cardstock
som jag klippte ut efter diens ytterkanter
(ritade utefter den på baksidan av cs
och tog sen fram lilla skarpa saxen ;-)  )
Fjärilsdien är från Sizzix Thinlits 660097.
 
Bakom den satte jag en lila cirkel
som jag stansat ut med en die
från Spellbinders.
Förstärkte blommönstret i kanten
med halvpärlor i silver.
 
 
Jag böjde fjärilens vingar
och monterade de olika papperslagren
med distanskuddar för volym och struktur.
 
Textstämpeln kommer från Vilda.
Vimplarna klipper jag "för hand".
 
 
Insidan ville min vän ha tom,
för att få gott om plats att skriva,
så den är inget att visa,
men så här blev baksidan.
 
Solen har flödat över oss denna söndag
och vi fick en härlig promenad
längs Dalälven i Älvkarleby.
Såg årets första videkissar - men
inatt och imorgon hotar de med 15-20 cm snö!!
.... än så är det långt till vår.
Sov du lilla vide, än så är det vinter!
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ordet Lycka är mitt valda ord för året, som är tänkt att genomsyra det jag gör, så en lyckans fjäril vore ju inte helt fel. Hmmm det gav mig en målaridé att scrappa/mixed media sen efter...

Jättemysigt kort med små fina detaljer och vackra färger.!

Svar: Hoppas du får mycket lycka i år!!Kram!!
MormorMargareta

2022-02-22 @ 21:21:20
Postat av: Maria

Vacker fjäril, aldrig fel med lite glitter =) kram

2022-03-16 @ 20:06:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0