21 februari -22 Julkort vecka 8

Nu är jag tidigt ute,
precis som det här fina tomteparet
från hÄnglar och stÄnglar,
som kommer och bjuder på julkaffe.
 
 
Ett så fint papper med kaffe- och tekannor
var med bland alla fina jag fått
av generösa scrapvänner
efter översvämningen av mitt kortmakeri
i augusti.
Tänkte genast på den här stämpeln
när jag såg det, och nu blev det gjort.
Motivet, som jag färglagt med Distress Markers
är ju ganska stort,
så det fick inte plats med så mycket mer.
 
En liten julklocka hänger i övre hörnet
i en smal rosett.
 
 
GOD JUL är stansat med en die
från Rox julkalender -20.
Den har en die för bakgrund också,
men den använde jag inte här.
 
Blommorna och bladen är stansade
och embossade med punchar från
Floral Punch och sen glittrade
med Spectrum Noir penselpenna 
crystal clear.
 
Hörnen på mönsterpapperet
är stansade med konkav hörnstans
från ek-success, och sen satte jag
guldglittriga halvpärlor i hörnen.
 
 
Insidan fick ett annat brunmönstrat papper
och några knappar ur min "juldekorationslåda"
 
Jag stansade ett cirkelhål som skrivyta
och stämplade med Jess Inks fina textstämplar.
 
 
På baksidan finns en liten remsa 
av kaffekannepapperet
men eftersom det bara var 6"-papper
både detta och det inne i kortet
blir det ett vitt köpekuvert idag.
 
Idag kurar vi inne med snöstorm
rasande runt knutarna.
Fönstren är alldeles igenmurade
med is och snö
och vi har inte varit längre än till brevlådan.
Man ber alla, som inte måste ge sig ut
att hålla sig inne
och vi lyder.
 
Imorgon lär det bli halt
men vi har dubbskor!!
 
Ha det gott - och håll dig inne om det stormar!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, det var supersnyggt paper. Det hade varit något, ser ut som Maja design-papper, men det behöver det ju inte vara...
När jag tittade ut idag så såg det ut som om julen var i antågande och inte slut på februari, gubben bidde 58 igår så Go' mat, tårta och paket. Idag har jag varit till ateljén och börjat med pastell på en för-skissat papper --> kanhända det blir en tavla som ska lämnas in på ett galleri här och en jury bedömmer om den får komma med. Hela Sverige får delta så jag har inte några större chanser, antar jag. Men jag måste ju ta chansen, 200 kr men då får man några ord på vägen om vad juryn tycker om tavlan...Lärorikt.

Ikväll blir det nog lite film och popkorn!

Det är så fridfullt med alla dina kort!

Svar: Vi fick också lite extra julinspiration här med ett jättesnöfall en måndag - kom inte ut ur huset på hela måndagen och sen blev det massor av snö att skotta på tisdagen. Nu (12/3) har den dock smält bort igen. Roligt att du gillade kortet.Åh så spännande med jurybedömd tävling - lycka till!! Roligt att vara med - och lärorikt!!
Kram på dig!!
MormorMargareta

2022-02-22 @ 18:17:28
Postat av: Maria

Vilket fint julpar och härligt matchat med mönsterpappret. Kul med knapparna på insidan. Hur har det gått med källaren, har ni fått den iordning igen? kram

2022-03-16 @ 20:03:30
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0