23 februari -22 Snigelpost....

... kan man ju kalla det här för.
Upptäckte att jag missat en väns födelsedag
och då tyckte jag att detta försenade
muffinskalas kunde passa ;-)
 
 
"Kotten" kommer här ridande på en snigel
med sin muffins för att gratulera.
Hade fått en spillbit full med muffins
av en scrapvän och den passade ju precis!
Papperet kommer från Junkitz papers.
 
Färglade motivet med Distress Markers
och stansade ut det med en cirkeldie
från Memory Box, med "stygn" i kanten.
Monterade det på en grön cardstock
stansad med die från Cottage Cutz :
Nested  Stitched Eyelet Cirkle set.
Det är alltid svårt att hitta rätt storlek
på cirklar och matchande bakgrundscirklar.
Trots att jag har så många olika
passar de sällan så här bra ;-)
 
Bakom mönsterpapperet la jag också
en grön kant, som jag stansade
med min konkava hörnstans
från ek-success.
 
 
Blommor i papperets färger ur mina gömmor.
Bladen är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
 
Som du kanske vet är jag en "snålscrappare",
så jag har skurit ut den gröna cardstocken
bakom mönsterpapperet.
Den biten räckte både till bladen och
cirkeln bakom motivet.
Ur den cirkeln stansade jag Grattis,
det syns ju inte bakom motivet
(och detta gör ju kortet lättare dessutom,
så det går för enkelt porto!)
 
Grattisdien kommer från
Nellie Snellens shape dies.
Just här passade det verkligen bra
med en neutral bakgrund,
så texten inte försvann
bland alla färgglada muffins.
 
 
Insidan fick en smal grön ram,
mönsterpapper med flera muffins
och textstämplar från Jess Ink,
de små (och så lämpliga)
fanns med i julkalendern.
 
Tyckte inte det behövdes mer dekoration
när papperet är så färgglatt.
 
 
Baksidan fick muffinspapper
utstansat bakom motivet på framsidan.
Det var sättet att få spillbiten att räcka även hit.
 
Nu är spillbiten helt slut, 
så det blev förstås ett vitt köpekuvert
till det här kortet.
 
Igår var jag på träff med vårt lilla gäng
(ny dag tisdag f o m nu)
så jag hann göra ett par kort till.
Imorgon måste jag fixa kort till
dotter och barnbarn samt min låtsassyster,
som alla heter Maria och snart har namnsdag.
 
Solskenspromenad idag också - lycka!!
Hoppas du haft en fin dag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort till Lotta!

Svar: Tack Åsa! Kram!!
MormorMargareta

2022-02-24 @ 11:58:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Härligt med mycket färg och den söta kotten är tillbaka =) kram

2022-03-16 @ 20:02:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0