24 februari -22 Uggelguggel....

... är temat för detta kort.
 
 
Egentliger hittade jag först
ett "soligt och härligt" mönsterpapper,
som skulle kunna bli ett fint kuvert.
Sen letade jag matchande spillpapper
och fann bl a ett med ugglemönster.
Då kom jag att tänka på mina uggledies.
 
Den här härliga ugglans ursprung
vet jag tyvärr inget om - är nog ett loppisfynd.
 
 
 "hello"-dien är från Avery Elle:
Sentimental Die.
 
Jag har använt "stjärtstansen" i hörnen 
och på vimpeln, som jag skar till
och klippte flikarna på.
 
Alla papperslager är monterade
med distanskuddar förstås
och sen dekorerade jag 
med ett par blommor och  enemel dots.
 
 
Insidan fick också en liten uggla.
Den är stansad med Joy Crafts die 6002/0137
(hurra - jag hade antecknat!!)
 
Textstämpeln är från Jess Ink.
 
Blommorna är stansade och embossade
med punchar från Floral punch.
 
 
 Kuvertet blev precis så fint som jag hoppats.
 
 
 Baksidan fick dekor av ugglepapperet.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Rena isgatan på dagens promenad.
Tur att jag har dubbskor!
En del av snön som kom i måndags
har blivit "slusch" och den får man vada genom ;-)
Trots det gick vi nästan en mil
och över 13000 steg j det känns i benen.
Som belöning "slapp" jag laga middag
och fick stekt strömming med potatismos
på Husman - mums!!
 
Ha det gott!
Halka inte!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fina ugglor och kul med ett tema för kortet =) Blev jättebra! kram

2022-03-16 @ 20:00:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0