27 februari -22 Grattisrosor...

... med snigelleverans.
Tur de inte vissnar!
 
 
En vän fyllde år när jag inte fanns hemma 
så det fick bli en försenad hälsning.
Hoppas den blev välkommen ändå!
 
Ett ljuvligt romantiskt rosenmönstrat papper
(gör sig kanske allra bäst i kuvertet
där det inte "döljs" av dekor)
passade bra till den här vännen.
 
Grattisdien i cirkeln kommer från Mandys,
Engströms eget märke.
Monterade den på en rutig cirkel
utstansad av baksidan på rosenpapperet
och sen på en vit cirkel stansad med die från
Cottage Cutz: Nested stitched eyelets cirkle set. 
 
En fin spets och en pärlrad döljer pappersskarven.
Pärlraden är från Kaisercraft
och pärlorna sitter på en limsträng,
bara att klippa av lagom längd
och sätta där man vill ha dem - så praktiskt!!
 
 
Det här fotot ger färgerna bättre rättvisa.
Samlade ihop en stor bukett rosor
ur mina gömmor till blomhörnet
och så tre över Grattiscirkeln.
 
I de andra hörnen satte jag "fotohörn"
stansade med Quick cutz die
och dekorerade med halvpärlor.
 
Monterade förstås de olika papperslagren
med distanskuddar, som vanligt.
 
 
Kuvertet - visst blev det fint!
 
 
Insidan med en söt liten snigel
och fina textstämplar från 
Jess Inks julkalender.
 
Här har jag använt baksidan av rosenpapperet
och en kant stansad med dies från
Craft Emotions: Open Squares Scalloped XL.
 
 
Baksidan
 
 
 Kortet och dess kuvert till sist, som vanligt.
Det borde verkligen nu ha nått min vän
även med snigelpost ;-)
 
Sportlov på våra breddgrader,
men jag har ju lov jämt nuför tiden ;-)
Solen lyste över dagens härliga
promenad på Alderholmen.
 
Dystra tider i Ukraina och Europa.
Trodde aldrig nåt sånt skulle kunna hända!
Herre, förbarma dig!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Oj oj, jag har länge anat ugglor i mossen, men mossen kanske bestod av rosor, vi kan väl låtsas? Vi passar på att göra om muffinsen till en semla så blev de tre sammanslagna till en. Du undrar kanske hur jag tänker? Jag blir ju själv lite fundersam ibland, fundersam när det kommer till mina tankar alltså. Enkelt muffins = snigelpostkortet. Ugglorna i förra inlägget, också rosor nu. Nu vet jag dock vad mina barn sagt. "Nu överförklarar du!" Det är väl bara att hålla med. Det dessa kort har gemensamt och inte bara de här tre utan alla dina kort - > > > Det är gjorda med kärlek, finess och skickliga fingrar!
Tyvärr blir det ingen Gävle-resa nu, men det kommer nog senare trodde gubben. Typiskt! Då håller vi tummarna att det passar då. Kraaaam

Svar: Tack Ann-Marie, för alltid så välkomna, spirituella och uppmuntrande kommentarer!! Du gläder mig mycket!! <3Det blir såå roligt om du kan komma till Gävle - hoppas bara att jag är hemma (vi börjar ju flytta på oss lite mer igen efter all coronaisolering ;-) ) Håller tummarna för att dt klaffar!! Kram!!
MormorMargareta

2022-02-28 @ 14:28:28
Postat av: Ann-Marie

Du glädjer mig mycket också, vi håller tummarna för att det passar! Ja, det är ju ganska naturligt.


Svar: <3 <3 <3Kram!!
MormorMargareta

2022-03-04 @ 18:13:48
Postat av: Maria

Romantiskt och vackert kort och så vackra blommor. Kram

2022-03-16 @ 19:58:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0