3 februari -22 Julkort vecka 5

 
Åter från huvudstan
blev det i alla fall en stund vid kortmakarbordet,
lite plock med spillpappersbitar
och veckans julkort blev så här:
 
 
Den coola snögubben kommer från Jess Ink.
Älskar den verkligen!!
Även textstämpeln kommer därifrån.
 
Varifrån dien till stjärncirkeln kommer
vet jag inte alls - det är nog ett loppisfynd.
Stansade i glittrande foam.
 
Stjärnorna kommer från en stor påse
som Åsa köpte på DollarStore
för många år sen.
 
 
Snögubben är monterad med distanskuddar
och foamen i stjärncirkeln
ger ju också lite volym till kortet.
Annars är det ganska platt
eftersom det är ett spillpapperskort
och behöver rymmas i ett platt köpekuvert.
 
 
Insidan fick lite spillvimplar
och ett par stjärnor.
Sen tog stämpeln inte bra,
så jag fick stämpla på ett nytt papper
och klistra in - det funkar ju också....
 
 
Enkel baksida idag.
 
Ja, nu har vi fått besked om
att restriktionerna lyfts i nästa vecka
och pandemin nog "nedgraderas" 
till epidemi....
 
Jag snubblade ju på "mållinjen"
med klarade mig ganska bra.
Hoppas nu att tre vaccindoser
och en genomgången covid-19
skyddar mig från fortsatt sjukdom.
 
Tycker att jag mår ganska bra
även om jag nog är lite seg och trött.
Promenerar på mot bättre flås igen!
 
Ha det gott - var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Less is more! Jag tycker om det också, gillar hur du flätade pappersremsorna i hörnet och met lite bling på det så, ja då blev det super!
Sen får vi nog skicka snögubben till sjukgymnast, tänk vad jobbigt för nacken...näe förresten den har ju ingen nacke, hmmmmmm....................Vi få putta lite på ryggen sen så han får tillbaks balansen tillbaka bara.

2022-02-04 @ 20:00:05
Postat av: Maria

Söt snögubbe och så fint du flätat ihop de smala vimplarna på insidan. Mycket dekorativt. kram

2022-02-20 @ 14:57:00
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0