10 januari -21 Underbara dies...

... damp ner i min brevlåda
som en gåva från en scrapvän i USA.
De är från Melissa Frances,
som min vän känner.
Tyvärr kom de undan när vi röjde
efter översvämningen.
När jag nu städade efter "julkortsrallyt"
hittade jag dem och ett par
fick inspirera till detta kort:
 
 
Jag tror att min vän vet
att jag gillar fåglar.
Älskar den här dien!!
Hittade ett Majapapper med diffusa fåglar:
serien Winter is coming, Warming sweather.
 
Snöstjärnorna är stansade
med dies från Penny Black.
Har också dekorerat med facetterade
halvpärlor i guld från Panduro.
 
 
Har glittrat med Sakurapennan
Gelly Roll clear star #700
på buren, fåglarnas ögon 
och längs papperens kanter.
Tyvärr syns det inte så bra på fotot.
 
Snöstjärnorna är glittrade med
Stickles diamond.
 
Den bruna kanten är stansad
med die från CC Design.
 
 
Insidan fick en krans
stansad med en annan die
ur USA-paketet.
Här har jag dekorerat med
vita halvpärlor.
 
Grattisstämpeln är ur mina gömmor,
en av mina första.
Tror den kommer från Reprint.
 
Den bruna kanten är "spillet" som blev över
efter att jag stansat kanten till framsidan.
 
 
Kuvertet i Majapapperet.
 
 
Baksidan fick dekor bakom namnetiketten
av den utstansade cirkeln
från kortets insida.
 
 
Till sist, som vanligt, kortet med sitt kuvert.
Idag tycker jag att jag lyckats 
med skarven av pappersremsorna ;-)
Inte har du retat dig på dem - eller sett dem
förrän nu, när jag nämnde dem?!?
 
Så skönt att ha röjt kortmakarbordet!
Nytt år - ny kreativ röra ;-)
 
Ha det gott - akta dig för Omikron!
Distanskram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilket läckert kort och så fint med fåglarna och buren. Förstår att du gillar den =) När började du med scrapping och hur kom du in på det? =) kram

2022-01-19 @ 20:25:44
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0