11 januari -22 hÄngla med hjärta...

... kommer på detta grattiskort.
 
 
Fick så fina papper i milda fina färger
från en god vän i höstas.
Då blev de undanlagda under julpappershögen
men nu när jag städade
hittade jag dem - underbara!!
 
En av scrapvännerna i vår lilla grupp
fyllde år häromdagen
och det här fina papperet inspirerade
till hennes grattiskort.
 
Ramade in kortet med en blekgrön kant
stansad med die från Cherry Lynn:
Stackers Nesting dies XL-2 Square Scalloped.
 
Grattisdie från Gummiapan.
 
 
Stämpeln med Just for you
hittade jag när jag städade.
Ingen aning var den kommer ifrån.
 
Motivet stansade jag ut med en Spellbinderdie
och ramen runt om med matchande scalloped die.
Färglagt med Distress markers
och vattenpensel.
 
Blommor (ur mina gömmor)
och blad monterade med limpistol
och papperslagren med distanskuddar.
 
 
Insidan fick som vanligt kant
av spillet efter stansningen
av framsidans kant.
 
Den fina Grattisstämplen kommer från Jess Ink.
Blommor och blad stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
 
Kuvertet blev riktigt läckert tycker jag
och här kommer det fina papperet
verkligen till sin rätt.
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
Så härligt med lite ljusare färger!!
Det behöver jag nu - vi har haft 
ett riktigt gråväder några dar!
Idag blev vi dessutom rejält genomblåsta
under vår promenad.
 
Ha det gott - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka härliga färger på mönsterpappret och kuvertet blev verkligen läckert =) Kul när man hittar lite i gömmorna. Jag är förtjust i att använda 15*15 papper/block och har lite glömt bort mina 30*30 papper. SÅ när jag nu behövde skapa lite fler kort snabbt för att fylla på förrådet köpte jag lite färdiga bilder bla ett set från Santoro eller vad det heter och har gjort lite större kort där jag använt lite av de stora pappren. Några hade jag alldeles glömt av att jag hade och några undrade jag varför jag ens köpt =D hehe Kram

2022-01-19 @ 20:23:30
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0