15 januari -22 Julkort v 2...

.... sån tur att jag hann göra det innan jag blev sjuk!!
Nu får vi se om jag orkar med att blogga det ;-)
Det blev ett spillpapperskort
med den allra sista biten
av ett glittrande papper med
snögubbar och granar som du kanske sett
kort med förut här.
Minns inta vem som skänkt mig
den fina spillbiten - TACK!
  
 
Här fick snögubben sällskap
med två andra fina spillbitar - också gåvor,
precis som den fina kanten 
med hjärtan här till höger.
 
Snöstjärnedien är min egen
och kommer från Memory Box:
Lindeman Snowflake.
 
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Som vanligt har jag monterat papperslagren
med distanskuddar
och glittrat utmed kanterna
med Sakura Gelly Roll: clear star,
min favoritpenna!!
 
Snöstjärnan är glittrad med Spectrum Noirs
penselpenna clear star.
 
 
Insidan av kortet fick också
rött och grönt spillpapper
och en annan fin diecut-kant jag fått
fick pryda överkanten.
 
De två snöstjärnorna har jag stansat
med punch från Martha Stewart:
glacial snowflake.
Även de är glittrade med penselpennan.
 
Textstämpeln (som gled lite, men det får duga)
kommer från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida med den unstansade ovalen,
som blev över från insidan,
under min namnetikett.
Inte mycket att visa kanske
men som en påminnelse om
att man kan använda det
som blivit över ;-)
 
Ja, nu sitter jag alltså uppallad i soffhörnet
med "symptom" och feber.
Om det är covid-19 eller vanlig förkylning
får jag reda på efter testning på måndag.
Karantän alltså tills vidare.
Har tre vaccinationsdoser
och är inte såå dålig,
men ganska slak, hostig, huvudvärkig och febrig.
Orkar inte scrappa,inte läsa,
bara slappa och ta en tupplur
mellan varven.
 
Smittar dock inte så här via cyberrymden.
så välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: sara s

Ytterligare ett jättefint kort. Jag tycker det blev snygg skuggning på god jultexten.

2022-01-15 @ 20:10:14
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Britt

Ytterligare ett underbart vackert kort! Du kan verkligen trolla med spillbitar! Hoppas innerligt att du snart är frisk igen och att det "bara är en vanlig förkylning".
Kram Britt

2022-01-16 @ 07:33:05
Postat av: Maria

Härligt att du är igång det detta årets julkort, när man behöver så många som du funkar det inte att börja i november =) Blev jättefint och så kul att du får användning av alla gåvor du fått. Vilka fina scrappare det finns med hjärtat på rätta stället =) Krya på dig nu! kram

2022-01-19 @ 20:13:06
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Jag tror du får byta mormor Margaretha till Trollerimästaren Margaretha! Magic Margaretha är ett alternativ också, eftersom du är internationell av dig!

Magiskt kort som vanligt!

2022-01-23 @ 16:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0