30 januari -22 Julkort v 4

Civid -19 höll på att lägga snubbeltråd
för min egen utmaning:
Ett julkort i veckan.
Tack och lov släppte den sitt grepp
efter ungefär två veckor.
 
 
Eftersom Kjell gått och väntat på
att få åka till Stockholm
medan jag var sjuk,
så fick det bli ett snabbgjort kort
innan vi åkte.
Tyvärr har jag hållit kameran lite tokigt
så kortet ser skevt ut - det är det inte.
 
Motivet är från Jess Inks julkalender
och är färglagt med Distress Markers.
 
Mönsterpapperen är spillbitar,
som gulliga scrapvänner
skänkt under hösten
sedan hela mina spillpapperssamling drunknat.
 
 
God Jul-stämpeln är en av mina äldsta
och jag stansade ut en val med en punch
pch satte den på en scalloped som passar.
 
Allt är monterat med distanskuddar.
 
 
Insidan av kortet fick vimplar
av det som fanns kvar av spillbitarna.
Satte en av Åsas fina julpoststämplar
där vimplarna korsar varann.
 
Julstämpeln fanns också
i Jess Inks julkalender.
 
Jag har använt färdig kortstomme
i offwhite (med kuvert) i A6,
d v s 10x15 cm.
 
 
Även baksidan fick en spillpappersvimpel
och en namnetikett,
stansad med samma punch
som God Jul-skylten på framsidan.
 
Nu har vi varit några dagar i storstan
och haft både sol och snöstorm.
Kjell har fått uträtta sina ärenden
och jag njuta av min hemstad.
Njuter alltid av att ströva i Stockholm,
framför allt på stränderna
men lite Windowshopping 
är ju inte heller fel.
 
Min shopping den här gången
har sträckt sig till en trådrulle
för att laga Kjells byxor.
 
 På tisdag far vi hemåt igen.
Det är skönt att vi slapp köra hem
i snöyran idag!
 
Hoppas du klarat dig undan
oönskade verkningar av stormen!
Hör på TV om strömavbrott
och nedfallna träd.
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Här klarade vi oss fint, men hunden ville knappt ut. Men jag fick ju ut med henne ändå, dessutom fick jag ta alla vändor då både Hasse (testad) har covid och förmodligen även Jozzan. Hoppas jag klarar mig. Jag har i alla fall 3 sprutor och det hann ju gå 12 dagar innan Hasse började känna av det, så kanske...
Vilket julmys-kort du fick till. Vill du ha mer spill?

Kraaaaam

2022-01-31 @ 12:10:01
Postat av: Anonym

Vilken söt tomte och smart sätt att använda spillpapper =) kram

2022-02-20 @ 15:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0