31 januari -22 Grattiskort...

... till extradottern, som fyllde år i lördags
visar jag idag.
Åsa, som ju är enda barnet,
valde sig en låtsassyster
(som också var enda barnet)
och då fick ju jag samtidigt en extradotter.
 
 
Eftersom jag var sjuk
fick det bli ett ganska enkelt kort.
Valde läckra mönsterpapper med guldinslag
och stansade en duva med
Sizzix Thinlits die 660094
i guldkartong (som Kjells rakvatten kom i)
 
Texten är stansad i samma kartong
med dies som följde med en scraptidning
från Tattered lace (# 46)
 
Hörnn stansade jag med en konkav hörnpunch
från ek-success-
 
 
Alla papperslagren är förstås 
monterade med distanskuddar.
Jag använder Biltemas
och klipper sedan deras kvadrater
i lagom remsor.
 
 Halvpärlor i guld fick räcka som dekor.
 
 
Insidan fick det bruna mönsterpapperet
med ett utstansat hjärtehål
som skrivyta.
 
Textstämplarna kommer från Vilda.
 
En guldfågel fick vara med här också,
fast den av någon anledning
blev mörk på fotot.
Har köpt den på scraploppis
och vet inte fabrikat på dien.
 
 
 Enkel baksida
 
 
Inget av mönsterpapperen
 räckte till kuvert idag,
utan det fick bll ett köpekuvert i guld
men bjuder på en bild av kort och kuvert
i alla fall.
 
Postnord skötte sig den här gången
så kortet kom fram i tid!!
 
Vi har varit några dagar i Stockholm
och strövat runt.
Det har blivit många steg
och ikväll är jag ganska trött.
Det känns att jag inte har
lika mycket kraft i benen
som innan coronainfektionen.
 
Imorgon bär det hemåt.
 
Ha nu en fin vecka!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Banne mig om det inte var den fågeln jag såg skymten av här nere i södern!, Flyttfågel, uppenbarligen eftersom den redan flyttat från dej till plastdottern och sen om det var den jag såg och hörde så kanske han flög vilse, lite..? Skönt att den kom till rätta! Ja du, här hemma har det hostats och nysts denna vecka, jag hade väldigt lindriga symtom, som inte ens gav utslag på testet. Men nu är de på god väg att bli bättre.
Snart dags för semla och inte skåla och önska våra idrottare lycka till i OS, med en semla!

Kraaaaaaam

2022-02-04 @ 20:46:31
Postat av: Maria

Enkelt och jättefint kort! Vacker fågel och snyggt mönsterpapper. kram

2022-02-20 @ 14:58:44
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0