4 januari -22 Nyårshälsning....

... fick gå iväg till en vän
som tydligen "fladdrat ut"
från julkortslistan, den fysiska,
som drunknade i översvämningen
och som jag sen fick försöka
återskapa i mitt skrala minne.
 
 
Silver, glitter, blått, stjärnor
och vimplar av spillpapper blev det här.
 
Använde samma dies,
som på det guldglittriga nyårskortet:
texten från Rox julkalender
och stjärnskotet från Skapat av's guldkalender.
 
De övriga stjärnorna kommer ur
jätepåsen Åsa köpt på Dollar Store
för flera år sen.
 
Kortstomme i silver ur set med 
kort och kuvert från ICA MAXI
fanns på efter-jul-rea
för ett par år sen.
Då passade jag på att hamstra!
 
 
Många distanskuddar gick det åt!
Har också lagt ett silvertrådstrassel
under översta vimpeln och vita stjärnan
men det går dåligt fram på bilden.
 
 
Mera vimplar på insidan.
Knepigt att kortets silverfärg
blir så olika på fotona...
 
 
Baksidan.
 
Kortet skickades i tillhörande silverkuvert,
men det brydde jag mig inte om att fota ;-)
 
Idag lyser solen från en blå himmel
efter gårdagens ihärdiga duggregn.
Nu ska vi ut och njuta av den
och Stockholms promenader längs vattnen,
Mälaren och saltsjön.
Njuter av att få lite nya vyer!!
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh så fint kort du har gjort. Som alltid. Vackra färger, fina detaljer så passande för ett nyårskort.
Ska försöka få fart på min blogg igen. Det är ju ändå så roligt med bloggen , och det behöver man så väl nu.
Ett nytt försök idag. Hoppas ni mår bra !!!
Kram Eva

2022-01-04 @ 18:34:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh, så fint kort i härliga blå toner. Och läckert med glittret som fick ta sin plats på kortet. Så snyggt! kram

2022-01-09 @ 11:08:57
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0