8 januari -22 Samma i år med...

... alltså ett julkort i veckan ;-)
Det är ju så skönt att ha en hög färdig
när "julkortsracet" börjar i november!
 
Här kommer det ett för vecka 1:
 
 
Ett helt underbart mönsterpapper
från Blue Fern Studios Vintage Christmas 2:
Let it snow har jag använt till
det här kortet och kuvertet.
Lite tankeverksamhet gick åt
för att kunna få till det, men så här fick det bli!
 
De söta små fåglarna satt på ett pärlband
så jag satte dit lite mer pärlband
under stjärnan.
 
Stansade en julhälsning
med die från Rox stamps.
Snöstjärnorna är stansade med dies
från Penny Black - det är tre olika i setet,
men här har jag bara använt de två minsta.
 
 
 
 Ljuvliga blommor fanns på papperet,
bl a den mitt på nedre biten här,
så jag tyckte det räckte med blommor.
De små granarna på den övre pappersbiten
" förstärkte jag" med ett par utstansade granar.
Grandie från Rox julkalender - tror 2018...
 
 
 
 Insidans mönsterpapper är skarvat
men jag tycker inte det syns så värst.
Stansade ett ovalt hål till skrivyta
och stämplade en julhälsning
med stämpel från Jess Ink.
 
Motivet med den lilla söta
snöbollskastande tösen
klippte jag ut ur samma papper.
 
 
Det blev inte mycket kvar av mönsterpapperet
att dekorera baksidan med sen.
 
 
Men ett riktigt snyggt kuvert
tycker jag det blev.
Måste ju fixa det först,
om det överhuvudtaget ska gå.
  
 
Ja här är då 2022 års första julkort
i min hög.
Hoppas jag håller ut med
"ett julkort i veckan" 2022.
I fjol sprack det fram på sommaren
men det gick ju att jobba ikapp ;-)
87 kort skickade blev det 2021.
 
Nu gläder jag mig åt att få pyssla
med lite andra kort ett tag.
En vän i vårt lilla scrapgäng i Gävle
fyller år idag
och det var roligt att göra ett kort till henne
i annat än "julfärger".
Det får du se här inne
när jag vet att hon fått det.
Välkommen!
 
 

Kommentarer
Postat av: sara s

Fantastiskt hur bra du får ihopa det, jättefint kort!

2022-01-08 @ 22:03:29
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, så fint kort med det vackra mönserpappret. Jag är fortfarande så imponerad av hur du lyckas göra så fina kuvert och sen även ett kort med samma papper. Och då använder du bara ett 30*30papper? Helt otroligt! Och du får skarvarna att "suddas ut" så snyggt. En mästerscrappare =) När började du med scrapboooking? Jag startade med julkort 2009, sen började jag göra andra kort också året efter =) kram

2022-01-09 @ 11:06:59
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Jättefint kort!

2022-01-09 @ 20:35:03
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Britt

Jättefint kort! Och strongt att du fortsätter med ett julkort i veckan! Du har verkligen inspirerat mig och i fjor lyckades jag, nästan, göra ett kort i veckan och det hoppas jag kunna göra i år oxå. Du är en stor inspirationskälla!
Kram Britt

2022-01-10 @ 08:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0