13 juli -22 Grattiskort...

.... till Gösta, som fyllde år igår.
Fick höra idag att kortet
faktiskt kom fram i tid,
så nu kan jag visa det här.
 
 
 Gösta fyllde 84 år igår
och skulle givetvis ha ett grattiskort.
Startade med ett härligt randigt
mönsterpapper i grönt och blått.
 
Vit färdig kortbas och
en grön cardstockkant runt.
 
Sen letade jag blommor och
matchande spillbit till vimpeln,
som ju döljer skarven mellan 
de pappersremsor jag har kvar
att göra kort av när jag gjort kuvert.
 
 
Ett par stjärnor ur den jättepåse
Åsa köpte på DollarStore
för flera år sen, fick pryda kortet.
 
Brunt prickigt band med rosett
och bruna halvpärlor
fick också vara med.
 
De bruna tjocka självhäftande
bokstäverna i foam
köpte jag för länge sen på Panduro.
Undrar om de har dem kvar?
Det har i alla fall jag ;-)
 
 
 
 Även insidans mönsterpapper
fick jag skarva.
Ganska lätt när det är randigt.
 
Ett par stämplar, som jag tyckte passade,
fick också vara med.
Den övre från Vilda Stamps
och den undre från Inky Wings.
 
Åsas fina födelsedagsstämpel
i ena hörnet och ytterligare
ett par stjärnor i det andra.
 
 
Baksidan med den utstansade biten
från insidans skrivyta
under min namnetikett.
 
 
 Bredrandigt kuvert
 
 
Kortet och kuvertet då till sist.
Roligt att Postnord skötte sig den här gången
så att Gösta fick sitt kort på födelsedagen.
 
Nu är vi i Ytterån hos Åsa & Magnus.
Vi hade strålande solsken igår,
njöt här på bryggan,
åkte båt på Alsen
och plockade jordgubbar på Rödön.
 
Idag skulle vi få regn
men började med solfrukost på bryggan,
innan regnet sen vräkte ner
när vi var i Östersund.
 
Få se vad morgondagen bär med sig!
 
Hoppas du har det bra:
come sun come rain....
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint med randigt och klara fina färger. Fina bokstäver. Kram

2022-07-15 @ 14:59:49
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0