16 juli -22 Färgglad grattiskram...

... för att pigga upp en vän
på hennes födelsedag.
 
 
Har sparat länge på det här mönsterpapperet,
som jag tyckte var glädjen personifierad.
Soligt och härligt!!
 
En av de gamla hÄnglarna med öppen famn
fick förmedla kramen,
som sägs i texten - en stämpel från Jess Ink.
 
Primablommor i färg med papperet
och vita halvpärlor dekorerar
tillsammans med ett roa filthjärta
ur mina gömmor.
 
 
Jag stämplade hÄngeln på akvarellpapper,
stansade ut den med en oval die
och färglade den med 
Clean Color real brusch från Zig
och vattenpensel.
 
Monterade de olika lagren
med distanskuddar.
Den rosa kanten är stansad med die
från Craft Emotions: 
Open Squares scallop XL.
 
 
Spillet från framsidans kant
fick bli kant på insidan
(som så ofta hos mig).
 
Textstämpel från Jess Ink,
hon har så många fina!!
 
 
Baksidan med min namnetikett.
 
 
Det blev ett riktigt häftigt kuvert
med det här papperet.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Hoppas detta "glada kort" gladde min vän.
 
Imorgon är det Bjuråkersstämma.
Ska bli roligt - och det utlovas t o m fint väder!!
 
Ha en fin fortsatt helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: MARIA

Åh, vilket härligt kort! Så somrigt och glatt. Så fint att du hittat blommor i matchande färg. Kram

2022-07-17 @ 19:59:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0