18 juli -22 Beställningskort....

... till ett dop.
Nu har dopet varit, 
så nu kan jag visa kortet här i bloggen:
 
 
Det här ljuvliga motivet
skapat av MoManning,
valde beställaren bland mina föreslagna.
Älskar den här lilla sötnosen!
Hon är färglagd med mina nya favoriter:
 Clean Color real brusch från Zig
och vattenpensel.
Jag har också glittrat med
Sakura Gelly Roll clear star #700,
men det syns ju så dåligt på fotot.
 
 
Önskemål var rosa och blommor,
så jag valde ett mönsterpapper efter det.
 
Den gröna kanten är stansad med die
från Craft emotions: Open Squares scalop XL.
 
Blommorna fanns i mina gömmor
och bladen stansade jag med den ena dien
ur Crea Lies Duo Dies,
en favorit även den.
Kan du ana att blommor och blad
är glittrade med Spectrum noirs
sparkling gltterpensel?
 
Liten kakservett sticker fram bakom motivet.
 
Som vanligt har jag monterat
med distanskuddar
för att ge kortet mer struktur
och böjt vimpeln lite
med en kudde på mitten 
och vanlig dubbelhäftande tejp
i kanterna.
 
 
Insidan fick kant av spillet från stansandet
av framsidans kant.
(Praktiskt med "två för en")
 
Mönsterpapperet fick jag förstås skarva
eftersom jag gjort ett kuvert också
och bara hade 6cm remsor till själva kortet,
men det syns knappt här
(och inte alls på framsidan.)
 
Platta vita "sidenblommor"
med rosa bling i mitten.
 
Skrivytan är en utstansad cirkel
med plats för beställaren att skriva.
 
 
 Baksidan fick min minsta namnetikett
med en fin cirkel bakom
stansad med die från Spellbinders nestabilities:
Majestic elements.
 
 
 Kuvertet är gjort av samma mönsterpapper,
fast med den andra sidan ut.
Blommorna är lika som de i ränderna på kortet
och så finns ju det rosarandiga
på insidn av kuvertet när man öppnar det.
 
 
Kortet med sitt kuvert så till sist.
 
Idag lyser solen och det fläktar skönt,
dags att ladda tvättmaskinen!
 
Sen ska jag ta en tur till brevlådan
(en liten nätt promenad här)
innan jag sätter mig vid kortmakarbordet
för första gången på en dryg vecka.
Det längtar jag efter!
 
Kika in igen om du vill se
resultatet av den scrapstunden!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Denna stämpeln har även jag i mina "gömmor", den är så himla fin! Kul att se den idag, dags att skriva ut lite digitala stämplar igen, färglägga och göra kort av =) Tack för påminnelsen! kram

2022-08-08 @ 20:07:40
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0