20 juli -22 Veckans julkort...

... mitt i sommaren vecka 29.
Så glad att jag "håller ut".
En söt hÄngel och ett BoBunnypapper
inspirerade mig idag:
Back to backs, Rejoice stripes.
Ena sidan randig, andra sidan prickig.
 
 
 Valde en liten söt julHängel.
Hon är färglagd med 
Clean Color real brusch från Zig
och vattenpensel
och utstansad med CC Designs
Scalloped rectangle CCC 016.
 
Den gröna kanten är stansad med 
 Cherry LynnsStackers Nesting Dies
XL-2 Square-Scalloped.
 
 
Hjärtat är stansat med dies från 
Technique Tuesday.
 
Snöstjärnorna heter Glacial snowflake
och punchen kommer från Martha Stewart.
 
Distanskuddar är ju ett måste för mig,
så det har jag använt även här.
 
 
 Insidan fick den kant som blev över
när jag stansade framsidans kant.
 
Textstämpeln kommer från JessInk
och sen dekorerade jag
med stickersband från ett BoBunnyark
som hörde till julpapperen: Combo stickers.
 
 
 Baksidan
 
 
Kuvertet med den randiga sidan ut.
 
 
Kort och kuvert då till sist.
 
Känns lite knäppt trots allt med julkort
denna årets hittills varmaste dag ;-)
Vi har dragit för gardiner där vi kan
och fällt ner markisen till kortmakarrummet,
Det är f ö det svalaste rummet
här i Björkebo när det är för varmt ute.
Tur för mig!!
Det blir nog ett kort idag med;-)
 
Vi kanske ses här igen...
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort med så mycket julkänsla i denna sommarvärme! Jul hÄngeln är så fin och som alltid färglägger du mästerligt. Fint papper och fina dekorationer.
Kram Britt

2022-07-22 @ 08:30:36
Postat av: Maria

Åh, så fint kort och den stämpeln är ju jättefin! DU har färglagt den så fint med. Jättefint kort. kram

2022-08-08 @ 20:04:43
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0